פייסבוק לא תוכל להעביר נתונים מאירופה לארה"ב

אולי יעניין אותך גם

בית המשפט העליון באירלנד דחה את בקשתה של פייסבוק להשעות את החלטתה המקדימה של הרשות להגנת המידע באירלנד להשעות את העברת המידע של פייסבוק מן האיחוד האירופי לארה"ב.

בחודש יולי 2020, בית המשפט הגבוה באיחוד האירופי (ה-CJEU) ביטל את הסדר "מגן הפרטיות" להעברת מידע אישי ממדינות האיחוד האירופי לארצות הברית. לפסיקה היו השלכות רחבות היקף על העברת מידע מאירופה לכל מדינה ברחבי תבל, כולל לישראל.

בעקבות פסיקתו של בית המשפט הגבוה, גיבשה רשות הגנת המידע האירית את החלטתה המקדימה להשעות את העברת המידע אישי אודות תושבי האיחוד האירופי אל שרתים הממוקמים בארה"ב, והוציאה צו מתאים לפייסבוק כבר בחודש אוגוסט (חודש לאחר פרסו פסק הדין של בית המשפט הגבוה).

פייסבוק בתגובה, מיהרה לערער לבית המשפט באירלנד זמן קצר לאחר קבלת הצו, וזאת בטענה שתהליך הסקת המסקנות וקבלת ההחלטה היה מהיר ופזיז מדי.  בית המשפט אישר את בקשתה והודיע כי ידון בערעור.

כעת, בית המשפט הכריע בערעור ודחה את בקשתה של פייסבוק להשעות את ההחלטה, באומרו כי פייסבוק לא הוכיחה כי נפל פגם בהליך קבלת ההחלטה. פייסבוק בתגובה אמרה, כי ההחלטה המקדמית עלולה להזיק לא רק לפייסבוק, אלא גם למשתמשים ועסקים אחרים והיא תמשיך לפעול כדי להגן על עמדתה. מקור: היל (מאת רבקה קלר).