פייסבוק מזהירה את משתמשי אפל: שיתוף מידע מאפשר פלטפורמות "חינמיות"

בעקבות עדכון הפרטיות של אפל שנכנס לתוקף בשבוע שעבר, פייסבוק ואינסטגרם החלו להזהיר את משתמשיהן כי שיתוף המידע שלהם לצורך פרסום ממוקד מאפשר להן לספק את שירותי הפלטפורמות ללא תשלום.

על פי המדיניות החדשה של אפל, בעלי אפליקציות לא יקבלו גישה אוטומטית למזהה הייחודי של אפל (Identifier For Advertising - IDFA) לטובת פרסום ממוקד, אלא בהסכמה מפורשת של המשתמש. בעלי אפליקציות יצטרכו לפרסם הודעה בה יציגו למשתמשים את השימושים שהם מבקשים לעשות במידע שלהם ולבקש את הסכמתם לשיתוף המידע.

המדיניות החדשה גררה ביקורת רבה מצד מפרסמים ובראשם  פייסבוק, בטענה כי היא תפגע באופן משמעותי בתעשיית הפרסום המקוון ווכפועל יוצא ביכולתן של חברות לספק את שירותיהן בחינם. פייסבוק הודיעה כעת כי תציג למשתמשיה מסך שיקדים את ההודעה הנדרשת על ידי אפל, כדי לסייע למשתמשים לקבל החלטה מושכלת באשר לדרך השימוש במידע שלהם. (מקור: The Hill, מאת: ג'ון באודן).