ארה"ב: משרד המשפטים מקים כוח משימה מיוחד לטיפול במתקפות כופרה

אולי יעניין אותך גם

משרד המשפטים האמריקאי מקים כוח משימה מיוחד לטיפול במתקפות כופרה, וזאת על רקע העליה החדה במתקפות כופרה על מוסדות וחברות אמריקאיים בתקופת הקורונה. כוח המשימה לטיפול במתקפות כופרה וסחיטה דיגיטלית יורכב מנציגי החטיבה לבטחון לאומי, החטיבה הפלילית והחטיבה האזרחית של משרד המשפטים, נציגי התובע הכללי ונציגי ה-FBI.

ג'ון קרלין, סגן התובע הכללי, הודיע על הקמת כוח המשימה בשבוע שעבר, במזכר שנשלח לחבריו המיועדים. במזכר כתב קרלין כי למתקפות הכופרה עשויות להיות "תוצאות אנושיות וכלכליות הרסניות". 

כוח המשימה יקדם את הטיפול במתקפות כופרה לראש סדר העדיפויות, בין היתר, באמצעות הכשרת עובדים, שיתוף מידע ושיתוף פעולה בין הרשויות. הכוח ייזום ויישם אסטרטגיה למלחמה בגורמים המעורבים במתקפות כופרה ויחזק את שיתוף הפעולה בין משרד המשפטים לסקטור הפרטי, לרבות שיתופי פעולה בינלאומיים (מקור: The Hill, מאת:מגי מילר).

בימים האחרונים התפרסם כי גם חברת אפל נפלה קורבן למתקפת כופר בעקבות פריצה לשרתי חברת Quanta, חברה מטייואן המייצרת מחשבי מקבוק ומוצרים נוספים עבור אפל. קבוצת האקרים רוסית בשם REvil פרצה לשרתים של חברת Quanta וגנבה תכניות הנדסה וייצור למוצרים נוכחיים ועתידיים של החברה. ההאקרים החלו לפרסם תמונות של החומר הגנוב ברשת, ולאחר שQuanta סירבה לשלם כופר בסכום של 50 מיליון דולר ארה"ב, התוקפים דורשים לקבל את הכופר מחברת אפל עצמה ומאיימים כי ימשיכו לפרסם חומרים עד שדרישתם תיענה. 

חברת Quanta אישרה כי חלק קטן משרתיה נפרץ וכי היא עובדת עם מומחי האבטחה שלה ויועצים חיצוניים על מנת לטפל בפריצה. עוד נמסר מהחברה כי הפריצה לא השפיעה באופן מהותי על ניהול עסקיה. מאפל לא נמסרה בינתיים תגובה (מקור: The Verge, מאת: חיים גרטנברג).