ושוב זמין לכל אויב - פנקס הבוחרים של ישראל. מועשר. בחסות המפלגות

אולי יעניין אותך גם

האקרים חשפו ברשת פרטים אישיים כ-6.5 מיליון בוחרים ישראלים. המידע כולל בין השאר כתובת מלאה, מספר טלפון נייד, כתובת דואר אלקטרוני ותאריך לידה. נראה שמקורו בדליפה ישנה בת שנה ואולם, קובץ אחד שכולל רק את השמות המלאים ופרטי הקלפי של הבוחרים, הוא כנראה עדכני למערכת הבחירות הנוכחית.

לפני כשבוע פרסם גורם בלתי מזוהה תחת הכותרת Elector full leak את מה שתאר כבסיס הנתונים המלא של אלקטור, האפליקציה ששימשה את הליכוד וישראל ביתנו במערכת הבחירות במרץ 2020 ונפרצה. ההדלפה כללה שלושה קבצים מוצפנים, והבטחה שהסיסמה לפענוחם תפורסם תוך ימים אם אלקטור לא תחדל מהטענה שמאגר המידע שלה לא נפרץ.

היום מימשו ההאקרים את האיום והפיצו את הסיסמה להסרת ההצפנה מהקבצים השונים. הסיסמה חשפה קבצים ובהם פרטי מידע של 6.5 מיליון בוחרים. מרבית הקבצים כוללים מידע מפורט, והמבנה שלהם דומה למבנה קבצי מידע באפליקציות המשמשות את המפלגות לדרבון בוחרים עם שדות כמו תמיכה מפלגתית, האם הבוחר זקוק להסעה לקלפי והערות כמו "לשנות את סטטוס התמיכה לתומך נלהב". נראה שהקבצים הללו הם בני שנה לפחות.

law.co.il מעיר כי לא היה ברור מהפרסום לפני שבוע אם מדובר במידע שנחשף בפירצה לפני שנה או במידע חדש אבל לנוכח הפרסום היום, נראה שאין המדובר במידע חדש שדלף מאלקטור.

 קובץ נוסף שהעלו ההאקרים היום כולל רק שמות ופרטי קלפי, אך הוא ככל הנראה עדכני והמידע שם רלוונטי למערכת הבחירות הנוכחית. מקור: כלכליסט (מאת עומר כביר)