הרשות להגנת הפרטיות דורשת הסברים מהליכוד לשימוש באלקטור

אולי יעניין אותך גם

הרשות להגנת הפרטיות פנתה לליכוד בדרישה להעביר לידיה הוכחות לכך שהמידע שהיא אוספת על אזרחים באמצעות אפליקציית אלקטור מתקבל בהסכמתם. את הפניה העבירה מחלקת האכיפה של הרשות למנכ"ל המפלגה, צורי סיסו. ברקע הדברים - ממצאי הפיקוח של הרשות להגנת הפרטיות שקבעו כי במערכת הבחירות הקודמת הליכוד, ישראל ביתנו ואלקטור הפרו את הוראות חוק הגנת הפרטיות ותקנות אבטחת מידע. אז דלף לאינטרנט בסיס הנתונים של אלקטור הכולל את פנקס הבוחרים המלא של ישראל בתוספת מידע אישי שהעשירו בו פעילי הליכוד.

הרשות ביקשה מהליכוד לפרט כיצד המפלגה מקבלת את הסכמתם של האזרחים שהמידע עליהם מועבר למפלגה באמצעות אלקטור. בליכוד השיבו כי בעת התקנת האפליקציה מופיעים תנאי שימוש מורחבים שבהם מעיין המשתמש, ושם מוצגים התנאים. על פי הרשות, זהו לא הסבר מספק (law.co.il מעיר כי אם נדרשת הסכמת כל נושא מידע להעברת פרטיו לליכוד, המשתמשים באפליקציה אינם יכולים להסכים בשם מי שאת פרטיהם הם מעבירים למפלגה).

"לא ברור כיצד פועלת המפלגה כדי לוודא שהמשתמש ממלא אחר תנאי השימוש וכי מתקבלת הסכמתו בנושא המידע בפועל, במיוחד לאור פעילות המפלגה בהענקת תמריצים משמעותיים, כפי שניתן לראות גם בדף הפייסבוק של המפלגה, להוספתם של פרטי תומכים רבים על ידי משתמשי האפליקציה", נכתב בפניית הרשות.

בנוסף, לאחר שבימים האחרונים דיווחו רבים כי הם מקבלים מהליכוד סמסים שממוענים אליהם ישירות בשמותיהם ובכינויי חיבה אישיים שלהם, הרשות ביקשה מהליכוד לפרט אם המפלגה משתמשת במידע שמקורו במאגרי אפליקציות לזיהוי שיחות כמו TrueCaller, מקור: דה מרקר (מאת רפאלה גייכמן)