נמשכת ההפקרות באפליקציות של המפלגות לבחירות

אולי יעניין אותך גם

מאגר מידע בלתי חוקי שהכיל פרטים אינטימיים של אזרחים ונאסף על ידי מפלגת תקווה חדשה, מפלגתו של גדעון סער, באמצעות אפליקציה בשם קנבסיר (Canvaseer), היה חשוף ברשת במשך כשבוע והוסר רק לאחר פניית דה מרקר בעניין.

האפליקציה שואבת את פרטי אנשי הקשר מהטלפונים הניידים של פעילי המפלגה ומאפשרת להם לסמן אותם כתומכים או מתנגדים למפלגה. בנוסף, מכיון שהאפליקציה אינה זמינה למשתמשי אייפון, בשל מדיניות הפרטיות של אפל, אנשי תקווה חדשה מצאו דרך לעקוף את המכשול: באמצעות קוד URL וקוד QR שנשלחו אליהם יכלו פעילי המפלגה לאפשר לאפליקציה גישה לאנשי הקשר ישירות מתוך חשבון הווטסאפ שלהם. בדרך זו, למשתמשים לא הוצגו אפילו תנאי שימוש ומדיניות פרטיות ולא הוצגו בפניהם פרטי המידע שהם משתפים. 

המידע האישי שכולל שמות מלאים, מספרי טלפון, ועשוי לכלול הערות אישיות לגבי אותו אדם כגון קרבה משפחתית, מקצוע או מקום עבודה, כינויי חיבה או גנאי, נאסף ללא הסכמתם של אותם אנשי קשר. בנוסף, המערכת שאוספת את המידע לא היתה מאובטחת והמידע היה חשוף ברשת.

אפליקציית קנבסיר דומה מאד לאפליקציית אלקטור, ממנה דלף לפני כשנה מאגר מידע שהתבסס על פנקס הבוחרים  ובו רשימה של 6.5 מיליון אזרחים בעלי זכות הצבעה. המאגר של אלקטור שוב צץ לאחרונה ברשת, כאשר לינק למאגר פורסם בתגובה לכתבה שפורסמה בדה מרקר על השימוש באפליקציה.

(מקור: דה מרקר, מאת: רפאלה גויכמן)