הודו נגד ביטקוין: חוק יאסור שימוש במטבעות קריפטוגרפיים

אולי יעניין אותך גם

ממשלת הודו מקדמת הצעת חוק שתאסור שימוש במטבעות קריפטוגרפיים, אבל תציע במקביל מסגרת נורמטיבית מקלה להסדרת יצירה ושימוש במטבעות דיגיטליים "רשמיים".

בימים האחרונים הוגשה הצעת חוק מטבעות מוצפנים והסדרת מטבע דיגיטלי רשמי, 2021 לפרלמנט ההודי. הצעת החוק מבקשת להסדיר את יצירתו והשימוש של מטבע דיגיטלי רשמי ע"י הבנק המרכזי בהודו, ובד בבד לאסור על שימוש במטבעות קריפטוגרפיים פרטיים. ההצעה טרם הונחה בפני הוועדות הפרלמנטריות הרלוונטיות ולפני שתיכנס לתוקף, עליה לעבור שלושה שלבים: הצגה, דיון ואישור.

ההצעה הוגשה בעקבות המלצות של ועדה פרלמנטרית מ-2018 להחרים את השימוש במטבעות הקריפטוגרפיים. הוועדה אף הציעה לגזור עד 10 שנים מאסר בפועל על מי שישתמשו במטבעות כאלה. במקביל, הבנק המרכזי בהודו אף פרסם הודעה כי הוא מתכוון להחרים את המטבעות הקריפטוגרפיים. לדבריו, לא ניתן להתייחס אל המטבעות הללו באופן דומה לכסף מאחר שאינם מוחשיים. חברות סטארטאפ רבות שעסקו בתחום והציעו שירותים של העברה, סחר וניהול המטבעות, ספגו מכה קשה לאור הכרזות הבנק. חלקן סגרו את עסקיהם וחלקם היגרו למחוזות אחרים ולשווקים מחוץ לגבולות הודו.

בעקבות ההצעה של הוועדה הפרלמנטרית, הוגשו תביעות לבית המשפט העליון בהודו על ידי בעלי חברות ונותני שירותים בתחום. בחודש מרץ 2020 לאחר שנתיים בהן החרים הבנק המרכזי את המטבעות הקריפטוגראפיים, פסק בית המשפט לטובת התובעים בפסק דין שנחשב בזמנו להיסטורי. עם זאת, הפסיקה לא השפיעה באופן מהותי על הצעת החוק שהוגשה בימים האחרונים. כעת, ההצעה ממתינה לעבור את שלבי החקיקה השונים. מקור: טק קראנץ' (מאת מאניש סינגה).