תביעה - למנוע מאלקטור, הליכוד וישראל ביתנו שימוש באפליקציה בבחירות

אולי יעניין אותך גם

תביעה שהגיש עורך הדין שחר בן מאיר לבית המשפט המחוזי בירושלים, דורשת למנוע מחברת אלקטור ומפלגות הליכוד וישראל ביתנו לעשות שימוש באפליקציית אלקטור בבחירות הקרבות. התביעה הוגשה ימים לאחר שהרשות להגנת הפרטיות קבעה כי אלקטור והמפלגות שקיבלו ממנה שירותים טכנולוגיים בבחירות שנערכו במרץ 2020 הפרו את הוראות חוק הגנת הפרטיות והתקנות מכוחו בעקבות דליפת פנקס הבוחרים ומידע אישי רגיש נוסף שהוזן לאפליקציית אלקטור, לרשת האינטרנט.

בן מאיר דורש בתביעה צו מניעה שימנע את השימוש באפליקצייה על ידי הנתבעים בבחירות הקרבות, צו עשה שיורה למחוק את מאגר המידע שנוצר בעקבות השימוש באפליקציה. בנוסף הוא מבקש את חוות דעתו ומעורבותו של היועץ המשפטי לממשלה בשל החשיבות הציבורית של העניין.

בין היתר, טוענת התביעה כי מאגר המידע הרגיש שנוצר ע"י השימוש באפליקציה אינו רשום ברשם מאגי המידע, כי לא ניתנה הסכמת נושאי המידע לאיסוף ושימוש במידע האישי אודותם וכי מאגר המידע אינו מוגן באמצעי אבטחה סבירים. התובע עותר לקבוע בזריזות דיון דחוף שיאפשר למנוע הפרה בוטה עוד יותר ושימוש אסור במאגרי המידע שנצברו תוך שימוש באפליקציה בבחירות שיתקיימו בחודש מרץ.