המשטרה לבית המשפט: לא מצליחה לפרוץ לנייד של חשוד בגניבת מידע מהפרקליטות

אולי יעניין אותך גם

במסגרת חקירה שמנהלת המשטרה נגד עובד לשעבר בפרקליטות מחוז מרכז החשוד בגניבת חומרים רגישים ממחשבי הפרקליטות, פנתה המשטרה לבית המשפט בבקשה להמשיך להחזיק בטלפון הנייד של החשוד לאחר שלא הצליחה לפרוץ אליו עד עתה. 

תחילת הפרשה לפני כחודש, כאשר החשוד נעצר על ידי המשטרה בחשד שהתחבר מרחוק למחשבי הפרקליטות, לאחר שהשיג הרשאה לכך תוך התחזות לעובד, גנב חומרים רגישים ואיים לפרסמם בתקשורת. פרטי הפרשה הותרו השבוע לפרסום בעקבות עתירת "כלכליסט" לצמצום צו איסור פרסום גורף שהוטל על הדיונים. על פי הודעת משרד המשפטים מדובר בבן שירות שנקלט לעבודה בפרקליטות למרות שלא עבר סיווג בטחוני בשל טעות אנוש, ועבודתו הופסקה לאחר מספר ימים כאשר נתגלתה הטעות.

המשטרה הציגה בבית המשפט תמלילי שיחות של החשוד המהווים ראיות לכאורה כי הטלפון מכיל מידע רלוונטי לחקירה. נציג המשטרה טען כי החשוד סירב למסור את הקוד למכשיר, וכי עד כה לא הצליחה המשטרה לפרוץ לטלפון, אך היא מקווה שהדבר יתאפשר בעקבות תכנה חדשה שהחברה שעובדת עם המשטרה אמורה לקבל. שופט בית המשפט השלום בתל אביב, איתי הרמלין, קיבל את הבקשה והתיר למשטרה להמשיך להחזיק בטלפון עד אמצע חודש מרץ. השופט ציין כי זכותו של החשוד להימנע מהפללה עצמית באמצעות מסירת הקוד אך "מחירה של בחירה זו היא הארכה של הזמן שנדרש לשם בדיקת הטלפון על ידי המשטרה". (מקור: כלכליסט, מאת: תומר גנון).