ייצוגית נגד אמאזון: 'גרמה להעלאת מחירי הספרים הדיגיטליים בשוק'

אולי יעניין אותך גם

תביעה ייצוגית שהוגשה נגד אמאזון בבית המשפט הפדרלי בניו יורק טוענת שהחברה גרמה להעלאת מחירי ספרים דיגיטליים אצל מתחרותיה באופן שמפר את דיני התחרות. 

לפי כתב התביעה, אמאזון, השולטת בכ- 90% משוק הספרים הדיגיטליים, הגיעה להסכם עם חמש הוצאות לאור גדולות שלפיו לא יציעו את הספרים שאמאזון רכשה במחירים נמוכים יותר מהמחירים שהיא קיבלה. מאחר ואמאזון דורשת עמלות גבוהות מההוצאות על פרסום ומכירת הספרים, ההסדר גרם להעלאת המחירים גם אצל מתחרותיה, למרות שאלה גובות עמלות נמוכות בהרבה ויכולות לדברי התביעה להציע את הספרים במחירים נמוכים יותר. 

התביעה דורשת כי אמאזון תחדול מהכללת סעיפים כאלה בהסכמים שלה עם הוצאות לאור ותשיב לצרכנים את פער המחירים, שלטענת התובעים מגיע עד ל- 30% ממחיר הספר.

זו אינה הפעם הראשונה שאמאזון עושה שימוש בתניות חוזיות דומות, הידועות בשם "most favored nation". בשנת 2015 מועצת האיחוד האירופי מצאה שאמאזון מפרה את דיני ההגבלים העסקיים באיחוד ואסרה על אמאזון לכלול ולאכוף תניות חוזיות כאלה בהסכמים עם הוצאות לאור של ספרים דיגיטליים למשך חמש שנים. מקור: Business Insider (מאת: טיילר סונמקר) 

בנוסף, הפרקליט הראשי של מדינת קונטיקט בארה"ב הודיע כי פתח בחקירה נגד החברה בחשד להפרת דיני התחרות במדינה בקשר עם פעולותיה בתחום הספרים הדיגיטליים. מקור: NY Times (מאת: דייויד מק'אבי).