ה-FTC דורשת למחוק טכנולוגיית זיהוי פנים שפותחה תוך פגיעה בפרטיות

אולי יעניין אותך גם

מפתחי אפליקציה אמריקאית לזיהוי פנים הגיעו להסדר פשרה באישומים שהגישה נגדם נציבות הסחר הפדרלית בארצות-הברית (ה-FTC) שטענה שהחברה הוליכה שולל משתמשים בנוגע לשימוש בטכנולוגיה שלה ולמדיניות השמירה של תוכן של משתמשים שסגרו את חשבונותיהם. במה שנראה כתקדים הנוגע לפיתוח טכנולוגיה, הסכם הפשרה מחייב את Ever להסיר ולנטרל את האלגוריתמים לזיהוי פנים שפיתחה בסיוע התוכן שהעלו משתמשיה, משום שלא גילתה להם על השימוש שתעשה בו.

חברת Everalbum, המפעילה את אפליקציית Ever אפשרה למשתמשיה להעלות, לאחסן ולשמור תמונות וסרטונים בחשבונם באפליקציה. בשנת 2017 השיקה החברה יכולת חדשה בשם "חברים". הפונקציונליות החדשה השתמשה בטכנולוגיית זיהוי פנים כדי לקבץ תמונות של אנשים לפי תמונות הפנים שלהם ובנוסף אפשרה למשתמשים לתייג את חבריהם.

הנציבות טענה כי Ever הגדירה את השימוש בטכנולוגיית זיהוי הפנים כברירת מחדל ולא כפי שהציגה - אפשרות הטעונה הסכמה אקטיבית של המשתמש. הנציבות גם טענה שהשימוש בפרצופים המופיעים בתמונות ובטכנולוגיית זיהוי הפנים לא נעשה כדי רק לספק למשתמשים את היכולת של "חברים", אלא גם שימש את החברה ביצירת מאגרי נתונים עצומים שסייעו לה לפתח את הטכנולוגיה שלה. הנציבות גם האשימה את החברה כי הפרה את הבטחותיה למחוק את התמונות וקטעי הוידאו של משתמשים שסגרו את חשבונותיהם, כאשר שמרה אותן לפחות עד 2019.

במסגרת ההסדר, החברה מתחייבת, בין היתר, כי מעתה והלאה השימוש בטכנולוגיית זיהוי הפנים יהיה כפוף להסכמתו האקטיבית של כל משתמש.