הוארכה בשבועיים הסמכת השב"כ לסייע במאבק בקורונה

אולי יעניין אותך גם

ועדת החוץ והבטחון בכנסת האריכה בשבועיים את המשך ההסתייעות בשירות הבטחון הכללי למאבק בקורונה. משרד הבריאות טען בדיון כי ההסתייעות בשב"כ חסכה לישראל מ-1 ביולי 926 מקרים קשים ו- 358 נפטרים מקורונה. סגן שר הבריאות, יואב קיש, מסר כי בכוונת המשרד לדרוש להאריך את החקיקה המסמיכה את השב"כ גם לאחר תום תוקפה המקורי ב-20.1.2021. 

יו"ר הוועדה, ח"כ צבי האוזר (דרך ארץ), מסר בדיון כי נתוני משרד הבריאות מלמדים שהשב"כ מאכן  15% מהמבודדים ו- 5% מהחולים וציין שדעתו לא נוחה מהנתונים הללו. לדבריו, הצוות המשפטי של הוועדה בחן את דוחות משרד הבריאות ונמצאו פערים בין הדו"חות לבין עצמם. את הדיונים הנמשכים בוועדה בקיצור חובת הבידוד תלה בצורך להקטין את הפגיעה בחופש התנועה והעיסוק של אזרחים הנשלחים לבידוד.

ח"כ ארנה ברביבאי (יש עתיד) אמרה בדיון כי ההסתמכות על השב"כ מנוונת את החקירות האפדימיולוגיות. "השאלה אםן לא הגיע הזמן להפסיק את השימוש בכלי שזו לא תכליתו, ולהשוות את המצב לנעשה במדינות אחרות בעולם!", אמרה. 

מנהלת מערכות המידע במשרד הבריאות, רונה קייזר, טענה בדיון כי בחינת הנעשה במדינות אחרות בעולם לא איתרה חלופה לשימוש בכלי השב"כ. לדבריה, כל המדינות משתמשות בכלים טכנולוגיים ככלי עזר לצד מגוון אמצעים אחרים הכוללים חקירות אפידמיולוגיות. היא התחמקה מלהשיב אם משרד הבריאות רוצה להמשיך להסתמך על אפליקציית המגן.