זום תגביר את אבטחת המידע כחלק מהסדר פשרה עם ה-FTC

אולי יעניין אותך גם

אפליקציית שיחות הוידאו זום תחוייב ליישם תכנית אבטחת מידע חדשה כחלק מהסדר פשרה שהוצע על ידי נציבות הסחר הפדרלית (FTC) בעקבות שורה של אירועי אבטחת מידע ותלונות על פגיעה בפרטיות המשתמשים. הסדר הפשרה אינו כולל קנס או כל סנקציה אחרת, אך זום תחוייב בתשלום קנס של עד 43,280 דולר על כל הפרה עתידית של ההסכם. בעקבות פרסום ההסדר צנחה מניית זום בכ13%.

כזכור, השימוש באפליקצית זום נסק בעקבות משבר הקורונה, כאשר עשרות מיליונים ברחבי העולם עברו לעבוד וללמוד מהבית. בד בבד עם הזינוק בשימוש, הופנתה כנגד החברה ביקורת רבה בקשר לנהלי הפרטיות ואבטחת המידע של השירות. אחת הטענות המרכזיות בהקשר זה היתה שעל אף שהחברה הצהירה כי היא מיישמת הצפנה מקצה אל קצה, בפועל קבצי הוידאו והאודיו של משתמשי השירות לא היו מוצפנים כך.

בהחלטה נקבע כי טענותיה של זום בדבר רמת הבטיחות של השירות שלה, כאשר בפועל סיפקה רמה נמוכה של אבטחת  מידע, יצרו אצל המשתמשים רושם מוטעה. הסדר הפשרה התקבל ברוב של 3 נגד 2, כאשר הנציגים הרפובליקנים תמכו בהסדר והדמוקרטים התנגדו לו. נציב הסחר הפדרלי (הדמוקרטי) פרסם הצהרה בה טען כי לאור הכשלים של זום היה מקום לנקוט צעדים חמורים יותר. "ההסדר המוצע של ה-FTC אינו כולל סיוע לצדדים שנפגעו, כסף או כל לקיחת אחריות משמעותית אחרת". מקור: רויטרס (מאת: סוזן היבי וננדיטה בוס).