דליפה חמורה: נחשף מידע אינטימי על מאות אלפי ישראלים

אולי יעניין אותך גם

פרצות חמורות במספר פלטפורמות היכרויות ישראליות חושפות פרטים אישיים של יותר מ-600,000 ישראלים, גברים ונשים. המידע שנחשף כולל מליוני תמונות פרטיות, רבות מהן בעירום. חלק מהמצולמים לובשים מדים על רקע מפות ומסמכים צבאיים/משטרתיים. עוד נחשפו כתובות דואר אלקטרוני שאיתם נרשמו המשתמשים לאתרי ההכרויות, כולל כתובות במשרדי ממשלה, בתי משפט ואף בית המשפט העליון; עשרות מליוני הודעות פרטיות וכל פרטי המשתמשים, העדפותיהם הרומנטיות והמיניות, והיסטוריית הקשרים שלהם ברשת. כך חושף הבוקר הפודקאסט סייברסייבר של עידו קינן ונעם רותם.

ההאקר/ית שחשף/ה את הפרצה הוא מי שחשף גם את דליפת המידע ממערכת אלקטור ששימשה את הליכוד בבחירות. הוא/היא מסרבים למסור את המידע למערך הסייבר או אפילו לאתרים עצמם שנחשפו בנימוק הבא, שסייברסייבר מצטט מפיהם: "בדליפה של מערכת האלקטור היתה לי ציפיה לפעולה משמעותית של הרשויות. עד עכשיו לא קרה עם זה כלום, וכנראה גם לא יקרה. זו היתה נקודת שבר שאחריה הבנתי שאין בישראל באמת רצון או יכולת להגן על האזרחים ברשת."

לדברי/ה, "אלה פרצות של גן ילדים, וסביר מאוד להניח שהמידע הזה כבר בחוץ בידיים זרות. מה שמטריד הוא פוטנציאל הסחיטה של עובדי ממשלה הנשואים שמחפשים מין מזדמן (וכאלה יש המון); וכמובן הפגיעה שאנשים מקהילות סגורות כמו חרדים או ערבים שכנראה יהיו מוכנים לשלם לא מעט כדי להשאיר את המידע הזה חסוי".

הפרסום טוען כי נחשפו באמצעות הפרצות גם דרכי פעולה מפוקפקות של מפעילי הפלטפורמות, לרבות שמירת פרטי אשראי מלאים וגלויים בניגוד לתקן, הקמת פרופילים פיקטיביים לפיתוי משתמשים אמיתיים על מנת להוציא מהם תשלום, קידום זנות, ובמקרים מסוימים אפילו מעורבות של קטינים. לדבריו, זו אחת מדליפות המידע החמורות שידעה הרשת הישראלית, בעיקר בגלל רגישות המידע הנחשף, "אבל לא פחות בגלל זהות המשתמשים שהמידע הזה שייך להם, חלקם עובדי מדינה, עובדי כוחות הביטחון, או חברים בקהילות דתיות יהודיות ומוסלמיות, החשופים עכשיו לשורה של סכנות, ובהן נידוי חברתי, סחיטה, אלימות ורצח" (לא פחות - ח.ר.).

law.co.il נזכר בדליפת הענק מאתר אשלי מדיסון שמיועד היה להיכרויות בין גברים ונשים נשואים לצרכי בגידות. הפרשה ההיא הסתיימה בקנס של 17.5 מיליון דולר לאתר (ולא עקבנו אחר גורל התובענות הייצוגיות שהוגשו אז נגדו). אפשר היה לחשוב שאנשים ילמדו מזה לא להעלות תמונות ומידע אישי אינטימי לאתרים. אז אפשר.