אירופה מקשרת אפליקציות לניטור-קירבה

אולי יעניין אותך גם

הנציבות האירופאית השיקה מערכת כלל אירופאית למעקבים אפידמיולוגיים המקשרת בין אפליקציות המעקב הפנים-מדינתיות במסגרת המאמץ להילחם בהתפשטות נגיף הקורונה ולאפשר תנועה חופשית ברחבי האיחוד.

המערכת מתעתדת לקשר בין כל אפליקציות ניטור-הקירבה שהשיקו המדינות החברות באיחוד. מיד עם השקתה היא מקשת שלוש אפליקציות- Corona-Warn-Appהגרמנית, COVID tracker מאירלנד ו-immuni האיטלקית. שלוש האפליקציות הללו הורדו על ידי כ- 30 מיליון איש, המהווים כשני שליש מכל הורדות האפליקציות למעקב באיחוד האירופי.

משמעות הקישור היא שאדם ממדינה אחת יכול להימצא במדינה אחרת בלא צורך להתקין את האפליקציה הייעודית של אותה מדינה. "מדינות רבות באיחוד השיקו אפליקציות מעקב והתרעה מרצון והוועדה תמכה בכך שיוכלו לקיים אינטראקציה זו עם זו בבטחה", אמר תיירי ברטון, הממונה על השוק המאוחד. "תנועה חופשית היא חלק בלתי נפרד מאחדות השוק, המערכת מאפשרת זאת תוך הצלת חיים". 

law.co.il מעיר ששלוש האפליקציות שהתחברו למערכת ואיתן אפליקציות של מדינות נוספות ורבות, מבוססות על API מאת גוגל ואפל במשותף, אשר מזהות קרבה בין מכשירים סלולריים. בניגוד לכך, אפליקציית המגן 2 שפיתח משרד הבריאות ונכשלה, מתיימרת לשלב ניטור-מיקום מבוסס GPS ו-WiFi ביחד עם ניטור קירבה מבוסס בלוטות', היא אינה מסתמכת על הסטנדרט של אפל/גוגל וזו אחת הסיבות לכשלונה. 

בהתאם למדיניות האיחוד האירופי המשית את אמות המידה שלו על מדינות אחרות (ע"ע תחולתו הבינלאומית של ה-GDPR), הכותב כאן ו/או law.co.il לא יתפלאו אם בעתיד תותנה כניסה לאירופה בכך שאפליקציה העומדת בדרישות שקבע האיחוד תהיה מותקנת מבעוד מועד בטלפון של התייר. 

מקור: abcnews, xda-developers (מאת מישאל ראמן)