קליפורניה: חוק חדש על הסכמה הורית לחשבונות ילדים ברשתות חברתיות

אולי יעניין אותך גם

רשת חברתית לא תאפשר למשתמשים קטינים לפתוח חשבון ללא הסכמה הורית מאומתת אם לרשת יש ידיעה ממשית שמדובר במשתמש שגילו צעיר מ-13. כך קובע חוק חדש שאושר בבתי המחוקקים בקליפורניה וצפוי להכנס לתוקף ביולי 2021 בכפוף לאישור מושל המדינה. החוק קובע כי רשת חברתית שבוחרת להתעלם במודע מגילו של המשתמש תחשב כמי שידעה על גילו.

"רשת חברתית" שעליה יחול החוק החדש מוגדרת כשירות ממוחשב המקיים עסקים בקליפורניה, זמין לציבור הרחב ומאפשר למשתמשים להעלות תוכן כגון הודעות, וידאו או צילומים נייחים לצפיה על-ידי הציבור הרחב או חלק ממנו, לצורף שיתוף מידע ורעיונות. הסכמה הורית לפי החוק החדש תתאפשר בין היתר באמצעות חתימה על טופס הסכמה בעותק קשיח, מסירת פרטי תשלום כגון כרטיס אשראי, שיחה טלפונית או שיחת וידאו עם מוקד טלפוני המאויש באנשי צוות המיומנים בווידוא הסכמה הורית, תעודה מזהה של ההורה הניתנת לאימות מול מאגר מידע, מענה לשאלות המתוכננות באופן שיקשה על מי שאינו הורה הקטין להשיב עליהן נכונה.

[עדכון: ב-29 בספטמבר 2020 החליט מושל קליפורניה להטיל וטו על החוק מן הטעם שהוראותיו חופפות לחוק הפדרלי להגנת פרטיות ילדים ברשת (Children's Online Privacy Protection Act - COPPA) ובשל כך החוק הקליפורני לא צפוי להעניק הגנה נוספת מעבר לחוק הפדרלי].