אירופה מתכננת לעדכן בסוף השנה את ההוראות החוזיות האחידות להעברת מידע

אולי יעניין אותך גם

בדיון שערכה ועדת המשפט וחירויות האזרח בפרלמנט האירופי בעקבות פסק הדין בעניין שרמס, הצהיר נציב המשפטים של האיחוד האירופי על המאמץ המתמשך להתמודד עם השלכות פסק הדין המכונן של בית המשפט האירופי ביולי 2020, שהורה על פסילת ה-Privacy Shield ועל חיזוק ההוראות החוזיות האחידות (Standard Contractual Clauses). לדברי הנציב, המשימות הראשונות במעלה בתחום הגנת המידע כוללות בין היתר -

  1. מודרניזציה של ההוראות החוזיות האחידות שתשקף גם את הכללים שהתווה בית המשפט האירופי בפסק הדין. הנציבות מקווה להשלים את התהליך לאימוץ הגרסה העדכנית של ההוראות החוזיות עד לסוף 2020. אימוץ ההוראות החוזיות האחידות מחייב תהליך של היוועצות עם פאנל הרגולטורים האירופאים לפרטיות ואישור במוסדות הפוליטיים של האיחוד האירופי.
  2. קידום עבודת הרגולטורים האירופאים לפרטיות בגיבוש הנחיות לארגונים שעוסקים בהעברת מידע בינלאומית. הנציב הדגיש כי המטרה היא לגבש הנחיות ברורות וישימות לארגונים על מנת לחזק את הוודאות העסקית והמשפטית.
  3. התנעת דו-שיח עם הממשל האמריקאי למתווה חדש שיחליף את ה-Privacy Shield שנפסל ע"י בית המשפט האירופי. לדברי הנציב, פסק הדין מעורר סוגיות כבדות-משקל שהפתרון להן לא יהיה פשוט, וכל שינוי מהותי במסגרת המשפטית שיחייב שינויי חקיקה בהכרח יתעכב לאור הבחירות הצפויות בארה"ב בנובמבר 2020.
  4. המשך העבודה לבחינה מחודשת של ההכרה אירופאית ב-12 המדינות האחרות שנהנות ממעמד Adequacy. זאת, בנוסף לדו-שיח עם דרום קוריאה ובריטניה להכרה בהן לראשונה כמדינות המקיימות רמה מספקת של הגנת מידע כנדרש לפי הדין האירופי (law.co.il מזכיר כי גם ישראל נמצאת בתהליך בחינה מחודשת). הנציב הדגיש כי תהליכי הבחינה יביאו בחשבון את הכללים שקבע בית המשפט האירופי בפסק דינו בקיץ החולף.