תביעות נגד המדינה בגין איכון מוטעה של השב"כ

אולי יעניין אותך גם

עשרות אלפי ישראלים קיבלו הודעה להיכנס לבידוד מאז שמשרד הבריאות שב להשתמש בכלי האיכון הטלפוני של השב"כ, לאחר שהכנסת אישרה בחוק את הסמכת השב"כ לפני כשבוע. מסתבר כי מתוך אותם עשרות אלפי אנשים, אלפים הוכנסו לבידוד בטעות. מבודדים שניסו לערער על ההחלטה לא הצליחו ליצור קשר עם מוקד משרד הבריאות שקרס כתוצאה ממבול הפניות.

כעת, חלק מאותם מבודדים החליטו להגיש תביעות נזיקין נגד המדינה בגין הפסד ימי עבודה והפסדים כספיים אחרים. אחד התובעים מספר כי קיבל הודעה להיכנס לבידוד מכיון ששהה ליד חולה מאומת בשעות הלילה, בעוד שבאותו זמן ישן במיטתו בביתו. נסיונותיו ליצור קשר עם משרד הבריאות כשלו כאשר לאחר שעות של המתנה השיחות נותקו.

במקביל נפתחה קבוצת פייסבוק של נפגעי איכוני השב"כ והבידוד עקב טעות, אליה הצטרפו  תוך זמן קצר מאות אנשים. הקבוצה מתארגנת להגשת תביעה נגד המדינה. חברי הקבוצה מתארים מקרים דומים. י' כותב: "גם אני וגם אשתי קיבלנו הודעות על כך שנחשפנו לחולה קורונה, כל אחד בשעה אחרת, לשמחתי זה לא נכון כי היינו בבית באותם זמנים. יש לנו עסק... ועכשיו הוא יצטרך לעבור למעין השבתה לשבוע וחצי. זה נורא מתסכל שאין מי לפנות והקו לערעורים הוא להמלצה בלבד". פ' כותב: " ב*5400 מנתקים לי... אחרי הקשת תעודת זהות, אומרים סליחה על ניתוק השיחה."

עו"ד דוד מנע המייצג את הקבוצה אמר: "אנחנו נגיש תביעה נגד משרד הבריאות ומשרד ראש הממשלה על כך שמאלצים אנשים לסגור עסקים ולהיות בבידוד, כשאין להם שום סיבה להיות בבידוד. זאת תהיה תביעת נזיקין גדולה על כל ההפסדים הכספים שנגרמים". (מקור: מאקו)