גרמניה: אסור לפייסבוק להצליב מידע עם וואטסאפ ואינסטגראם

אולי יעניין אותך גם

פייסבוק לא תוכל לעבד מידע אישי שמקורו בפעילות משתמשים מחוץ לאתר. הרשת החברתית גם לא תוכל להצליב מידע שנאסף מאפליקציות בשליטתה כמו וואטסאפ ואינסטגרם, או באפליקציות שבהן היא מתקינה תוספים, אלא בהסכמת המשתמש ובתנאי נוסף שתציע לו חלופה פוגענית פחות. כך פסק בית המשפט העליון הפדרלי בגרמניה בשבוע שעבר.

הקביעה מהווה "אור ירוק" לרשות התחרות הגרמנית (ה-FCO) לאכוף החלטה שקיבלה כבר בפברואר 2019. ההליך נסוב על החלטת בית המשפט המחוזי בדיסלדורף להשהות את אכיפת האיסור שקבע ה-FCO. בית המשפט הפדרלי העליון הפך את ההחלטה. על פי עמדתו, לפייסבוק אחריות מיוחדת לשימור התחרות בשוק המדיה החברתית. בניגוד לאחרותה סבר בית המשפט שפייסבוק מנצלת לרעה את שליטתה בשוק ומקיימת מדיניות שימוש בלתי חוקית ונצלנית. בכך, נפסק, היא פוגעת בזכותם של המשתמשים לקבל החלטה עצמאית.

בית המשפט העליון לא נדרש להוראות ה-GDPR וביסס את החלטתו על דיני התחרות ועל ההנחה שאם היתה תחרות הוגנת, בוודאי שהיו קמות רשתות חברתיות נוספות.הוא קבע שמדיניות השימוש הנצלנית של פייסבוק מקימה חסמים למשתמשים המבקשים לעבור לרשתות אחרות. ההכרעה על חוקיות ההחלטה של ה-FCO - להבדיל מהשהייתה עד תום ההליכים שנהפכה בהחלטת ביהמ"ש העליון של גרמניה - עודנה תלויה ועומדת בפני ביהמ"ש בדיסלדורף. מקור:techcrunch.com (מאת נטשה לומאס).