ארה"ב: טוויטר לא אחראית לתוכן פרודי שמפרסמים משתמשיה

אולי יעניין אותך גם

בית המשפט בוירג'יניה דחה תביעת לשון הרע של פוליטיקאי רפובליקני בארה"ב נגד טוויטר, בגין חשבונות טוויטר פיקטיביים שפרסמו תכנים פרודיים ומידע שקרי עליו. בסוף השבוע האחרון, קבע השופט ג'ון מרשל, כי לא ניתן להטיל ולייחס אחריות לטוויטר לאחר שמשתמשי הפלטפורמה הלעיגו באמצעות החשבונות הללו על הפוליטיקאי, דווין ג'ארלד נונס.

השופט ג'ון מרשל דחה את התביעה באומרו כי "נונס מבקש לייחס אחריות לטוויטר כדוברים ויוצרי התוכן הפרודי על ידי שאפשרו או לא אפשרו את פרסום התכנים בפלטפורמה ובית המשפט מסרב לעשות כך." ברקע - סעיף 230 ל-Communication Decensy Act הקובע שאין להתייחס לבעל שירות ממוחשב כדוגמת טוויטר כספק של תוכן שפירסם באמצעותו צד שלישי. נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, חתם לאחרונה על צו נשיאותי המבקש להגביל את הסעיף ומורה לרשויות הפדרליות בארה"ב לפרש אותו באופן מצומצם.

נונס תבע את טוויטר בסכום של 250 מיליון דולר עבור הנזקים התדמיתיים שנגרמו לכאורה בגין הפרסומים בחשבונות הפיקטיביים בדמות "הפרה של דווין נונס" ו"אמו של דווין נונס". הוא האשים את טוויטר ברשלנות ואוזלת יד בשל כך שלא הסירה את התכנים הפוגעניים. בנוסף, נונס מבקש לתבוע גם את בעלי החשבונות הפיקטייבים עצמם אשר טוויטר מסרבת לחשוף את זהותם, ואת האסטרטגית הפוליטית ליז מאייר בגין אותן העילות. התביעה נגד מאייר עומדת בעינה גם לאחר ביטול התביעה נגד טוויטר.

מאייר בתגובה לתביעה נגדה, אמרה, כי "התביעה מהווה פגיעה בתיקון הראשון לחוקה האמריקאית ובליבת הזכות לחופש הביטוי. נונס נשבע להגן על חוקת ארה"ב בכללותה ולא רק על החלקים המתאימים לו" (תרגום חופשי). מקור: וושינגטון פוסט (מאת קולבי איצקוביץ').