קריאה להחרים את פייסבוק בגלל פרסומים גזעניים

אולי יעניין אותך גם

להחרים את פייסבוק ולהימנע מפרסום ברשת החברתית הפופולרית בחודש יולי בשל פעילותה הבלתי מספקת למניעת פרסומים גזעניים - כך קוראות קבוצות למען זכויות אדם בארצות-הברית, ביניהן הליגה נגד לשון הרע והאגודה לקידום קבוצות אתניות (NAACP).

לטענתן, פייסבוק אינה פועלת באופן מספק למניעת פרסומים בעלי אופי גזעני ולא מנעה פרסומים המכחישים את השואה ופרסומים הקוראים לנקוט באלימות כלפי מפגינים למען זכויות הקהילה האפרו-אמריקאית בארה"ב. כמו כן, נטען כי פייסבוק אינה ערוכה למנוע שימוש פסול בפלטפורמה על מנת להשפיע על מצביעים בבחירות הקרבות בארה"ב, לאחר שבבחירות הקודמות נמצא כי רוסיה פעלה באמצעות פייסבוק על מנת להשפיע על מצביעים אפרו-אמריקאים להימנע מהצבעה במטרה לקדם את בחירתו של דונלד טראמפ לנשיאות. 

הקריאה לחרם מגיעה בעיצומה של המחאה בארה"ב בעקבות מותו של ג'ורג' פלויד בשל אלימות שננקטה כלפיו בעת מעצר משטרתי, ומתווספת לקריאות מצד המועמד המוביל במפלגה הדמוקרטית בארה"ב, ג'ו ביידן, להטיל אחריות על רשתות חברתיות בגין פרסומים גזעניים ושקריים המתפרסמים בהן. 

בתשובה, פייסבוק טענה כי היא משתמשת במערכת המובילה בעולם להסרת פרסומים גזעניים וכי הסירה ברבעון האחרון כ- 10 מיליון פרסומים, כ88% מהם הוסרו ביוזמת פייסבוק ולפני שהתקבלה תלונה ממשתמשים ברשת החברתית. פייסבוק ציינה כי נשמעות קריאות סותרות בעניין חובותיה להתערב בפרסומים ברשת החברתית משני צידי המפה הפוליטית וכי כל עוד העניין אינו מוסדר על ידי המחוקק, פייסבוק תמשיך לפעול באופן עצמאי לאזן בין חופש הביטוי של משתמשיה מחד ומניעת פרסומים גזעניים ושקריים מאידך. מקור: USA Today (מאת ג'סיקה גוין).