ארה"ב: קנס של מיליונים לאפליקציות משחקי ילדים בשל הפרת פרטיות

אולי יעניין אותך גם

נציבות הסחר הפדרלית בארה"ב (Federal Trade Commission - FTC) הגיעה להסדר פשרה עם חברה המפעילה מגוון אפליקציות משחקים המכוונות לילדים, שאספה והעבירה לרשתות פרסום מקוונות מידע אישי על משתמשים קטינים לצורכי פרסום ממוקד, ללא קבלת הסכמה הורית כנדרש לפי החוק הפדרלי על הגנת פרטיות ילדים ברשת (Children's Online Privacy Protection Act - COPPA).

הנציבות האשימה את החברה כי היא ידעה שמשחקיה מכוונים לילדים - הן בשל מאפייני המשחקים, שכללו דמויות אנימציה ופעילויות משחק שמושכות ילדים, והן משום שהחברה פעלה לפרסם את משחקיה באתרים ומסגרות אחרות המיועדים לילדים. לפי החוק הפדרלי לפרטיות ילדים ברשת, מפעילי אפליקציות לילדים מחויבים, ככלל, לקבל הסכמה הורית לפני איסוף מידע אישי על משתמשים קטינים ושימוש בו לצורכי פרסום. הצדדים הסכימו על קנס בסכום של ארבעה מיליון דולר, אולם בשל קשיי פרעון של החברה הוסכם שהיא תשלם רק 150,000 דולר בעוד שיתרת הקנס תושעה. מקור: הודעה לעיתונות של נציבות הסחר הפדרלית.

law.co.il מעיר כי הודעת נציבות הסחר הפדרלית מרמזת כי חקירתה החלה בעקבות תלונה שהגיש לה ארגון הפועל לקידום פרטיות ילדים ברשת והגברת האכיפה בתחום.