ארצות הברית: האקרים מניגריה קיבלו במירמה דמי אבטלה במיליוני דולרים

אולי יעניין אותך גם

קבוצת האקרים מניגריה בשם Scattered Canary ("הקנרית") גנבה מידע אישי על אזרחים אמריקנים כדי להגיש במרמה תביעה לדמי אבטלה, כך גילה השירות החשאי ביום חמישי האחרון. ההונאה הענקית הניבה עד עתה גניבה של מליוני דולרים ממדינות כדוגמת וושינגטון ומסטצ'וסטס. 

השירות החשאי חשף כי בצל הקורונה, ההאקרים הניגרים הגישו תביעות שקריות לדמי אבטלה תחת שמות וזהויות של אנשים שונים. חלק מקורבנות העוקץ לא הספיקו להגיש את תביעת דמי האבטלה לפני שההאקרים שמה ידעל הכסף, וחלקם לא איבדו את עבודתם ולכן לא היו זכאיים מלכתחילה לדמי אבטלה.

בשבועות האחרונים הוגשו בוושינגטון כ-174 תביעות שקריות לדמי אבטלה. הנזק הכולל מתביעות אלו נאמד ב- 5.4 מיליון דולר, אם יתקבלו, ובכך תהיה וושינגטון למדינה שנפגעה יותר מכל ממעשי המירמה. הקנרית ביצעה יחד עם הונאת דמי האבטלה עוד כמה מעשי מירמה שהתמקדו בשירותים ממשלתיים כמו שירותי הקלה באסון ושירותי סיוע לסטודנטים.

קבוצת הנוכלים משתמשת במידע אישי גנוב כדוגמת כתובת מגורים ומספרי ביטוח לאומי (Social Security Number). הקנרית ידועה בתרמיות הפישינג שהיא מבצעת דרך האימייל, כאשר היא פונה לעסקים במשלוח חוזים וחשבוניות מזויפים, וביכולתה לגנוב מידע אודות נתוני שכר ומס. מקור: וויירד (מאת לילי היי ניומן).