עליה בתקיפות הסייבר על ישראל בניסיון לנצל את תקופת הקורונה

אולי יעניין אותך גם

תשתיות קריטיות בישראל הותקפו בסייבר בניסיון לנצל את משבר הקורונה, כך אומר אחר הצהריים רפאל פרנקו, סגן ראש מערך הסייבר הלאומי לעמידות המשק, בהרצאה מקוונת במסגרת המכון להשתלמות בלשכת עורכי הדין. לדבריו, הנסיונות לא צלחו. הוא לא התייחס מבמפורש לתקיפה המיוחסת לאירן על תשתיות מים בישראל: "חד משמעי ראינו גידול, הסטה והיערכות של יריבים מרחב הסייבר כדי להשתמש בפאניקה, בפחד ובבהלה שממילא הינו נמצאים בו כדי להביא גם פגיעה תודעתית, גם נזקים כספיים כמו כופרות וגם נסיונות סחיטה תחת הקורונה", אמר.

פרנקו מיפה את התשתיות בישראל לקריטיות (שהן יחידות מסוגן. בעניין זה הביא כדוגמה את מערכות המים של מקורות) ותשתיות חיוניות המונות כ- 300 בנקים, חברות ביטוח ופנסיה ובתי חולים. לדבריו, מערך הסייבר נערך למשבר הקורונה תוך כדי הבטחת הבחירות שהתקיימו ב-8 במרץ: "הדבר הראשון שמחליטים שבתי החולים חייבים לעבוד בצורה רציפה ומוגנת וכל פגיעה בבית חולים היא דרמטית... במהירות יחסית גבוה אנחנו מבינים שיש מגוון רחב של ארגונים במשק שעד אתמול לא נחשבו תשתית קריטית ואנחנו נערכים במהירות להגן על בתי החולים, חברות שמיצרות חיסונים, חברות שמבצעות בדיקות, שרשרת האספקה (יצרני אכולג'ל, חמצן ומנשמים) כדי לוודא שבקושי הגדול של הארוע הזה לא יתווסף ארוע סייבר".

סגן ראש מערך הסייבר אמר שהגנת המערך התפרשה על 282 ארגונים שכללו את המבואות הימיים ונמלי התעופה בישראל, במטרה להבטיח כניסת סחורות ומזון לישראל: "ביטחון תזונתי חשוב בעת הזו. כדי להכניס סחורות לארץ אתה צריך נמלי ים עובדים שלא יפגעו, רכבת אווירית שתגיע מחו"ל, שמרכזי הלוגוסיטיקה הממוחשבים גם הם יאובטחו. בסופו של דבר אתה חייב להגיע לעשרות ארגונים שמייצרים ביצים, חלב, מטרנה ומוצרי צריכה בסיסיים – אם חס וחלילה ייפגעו בעת הזו אזי המשבר לעם ישראל יהיה גבוה יותר".