".ישראל" - סיומת מדינתית חדשה לשמות מתחם באינטרנט

אולי יעניין אותך גם

איגוד האינטרנט הישראלי (ע"ר) הודיע היום כי קיבל אישור לבקשתו להכיר בסיומת ".ישראל" כסיומת המדינתית העליונה בעברית באינטרנט. האיגוד מסר כי "תוצאתו של התהליך שהוביל האיגוד משמעותה ייצוג לשפה העברית כשפתה של מדינת ישראל באינטרנט העולמי – עם סיומת מקבילה ל-IL בעברית, כך ששם המתחם (הדומיין) כולו ייכתב בשפה העברית, כולל הסיומת שלו, מימין לשמאל, באופן מלא".

לפי הודעת איגוד האינטרנט, האישור התקבל היום מהתאגיד להקצאת שמות מתחם וכתובות אינטרנט (ICANN), בעקבות בקשה שהגיש האיגוד בתמיכת משרד התקשורת וגופים מהחברה האזרחית, להכיר בסיומת ".ישראל" כרמה העליונה המדינתית לשמות מתחם (domain names) בעברית. האיגוד הוסיף כי "זהו שלב משמעותי של הליך אישור ארוך וחשוב, שאיגוד האינטרנט הישראלי מקדם מול ICANN בשנים האחרונות". 

עם הודעת האישור, החל האיגוד בתהליך הטכנולוגי-מנהלי מול IANA, גוף הביצוע של ICANN, על מנת ליישם את ההחלטה במערכות האינטרנט העולמיות. מקור: הודעת איגוד האינטרנט.

איגוד האינטרנט הוא עמותה בלתי תלויה, הפועלת ללא מטרת רווח לקידום והטמעת האינטרנט כתשתית טכנולוגית, מחקרית, חינוכית, תרבותית ועסקית בישראל. במסגרת זו, פועל האיגוד גם לקידום שירותי תשתית חיוניים לאינטרנט בישראל. פעילותו העיקרית של איגוד האינטרנט בתחום התשתיות היא ניהול ותחזוקת מרשם שמות המתחם הישראלי תחת הסיומת (IL.).

גילי נאות: משרד פרל כהן וקבוצת האינטרנט, הסייבר וזכויות היוצרים, הם עורכי הדין של איגוד האינטרנט הישראלי.