קליפורניה: תביעה ייצוגית נגד זום בשל "Zoom Bombing"

אולי יעניין אותך גם

כנסיה מקליפורניה הגישה תביעה ייצוגית נגד שירות שיחות הוידאו זום בגין מה שזכה לכינוי "Zoom Bombing", התפרצות של גורמים זרים לשיחות זום. התקרית נשוא התביעה התרחשה ב-7 במאי, כאשר האקרים פרצו לשיעור תנ"ך שהעבירה הכנסיה באמצעות זום ושידרו למשתתפים תכנים פורנוגרפיים. 

התביעה הוגשה בבית המשפט המחוזי בסן חוזה, קליפורניה, בשם הכנסיה ומנהלה הדי קנדל. התובעים דורשים לפצות את מר קנדל, את שמונת משתתפי השיעור ואת מיליוני משתמשי זום ברחבי ארה"ב.  

מזום נמסר כי הם מגנים את התקרית וכי מיד עם קבלת הדיווח, הם זיהו את התוקפים, חסמו את גישתם לשירות ודיווחו על כך לרשויות. בנוסף, בעקבות ריבוי הדיווחים על מקרים דומים, זום מסרה ביום חמישי הצהרה המעודדת משתמשים לדווח על תקריות דומות לזום או לרשויות החוק. עוד נמסר כי זום מעודדת את משתמשיה לנצל את תכונות האבטחה המעודכנות של השירות ולהשתמש בשירות בצורה נכונה לרבות הימנעות מפרסום ברשת של פגישות וסיסמאות. 

הגרסה החדשה של זום ששוחררה ב-27 באפריל, 2020, כוללת תכונות שאמורות להקשות על פריצה לפגישות, כגון שינוי ברירת המחדל לפגישות המחייבות סיסמא ואישור היוזם להצטרפות כל משתתף. כמו כן, ברירת המחדל לאפשרות של שיתוף מסך הוגבלה ליוזם הפגישה. עד סוף מאי זום צפויה ליישם שיטת הצפנה חדשה שתגן טוב יותר על המידע של משתמשי השירות ותקשה על פריצה של גורמים זרים לפגישות (מקור: USA TODAY, מאת: קלי טייקו).