שרמס תובע את גוגל על פגיעה בפרטיות בפרסום המקוון באנדרואיד

אולי יעניין אותך גם

גוגל מפרה את פרטיות משתמשי אנדרואיד כאשר היא מוסרת למפרסמים מידע אישי על המשתמשים בלא קבלת הסכמה מפורשת מהם כנדרש לפי תקנות הגנת הפרטיות באיחוד האירופי (GDPR). כך טוענת תביעה חדשה שהגיש פעיל הפרטיות האוסטרי מקס שרמס נגד גוגל. התביעה מאשימה את גוגל כי מערכת ההפעלה שלה לסמארטפונים, אנדרואיד, מעבירה למפרסמים מספר מזהה המכונה Advertiser ID המאפשר לנטר את התנהגות המשתמש. התביעה מסבירה כי מערכת ההפעלה לא מאפשרת למחוק את המספר המזהה או את המידע שנצבר על-פיו. מקור: בלומברג (מאת: סטפני בודוני).

law.co.il מזכיר כי מקס שרמס הוא עורך דין אוסטרי שנושא את דגל המאבק נגד ענקיות האינטרנט בענייני הגנה על פרטיות משתמשים. הוא החל את מאבקו בהליך שהוביל ב-2015 לפסילת הסדר ה-Safe Harbor שנועד לאפשר העברת מידע אישי מאירופה לארה"ב. הוא גם היה הראשון להגיש תלונה מכוח ה-GDPR בו ביום שהן נכנסו לתוקפן לפני כשנתיים.

כזכור, לאחר פסילת ה-Safe Harbor בהליך שיזם שרמס, עברה פייסבוק להסתמך על ההוראות החוזיות האחידות (Model Clauses) שגובשו על-ידי נציבות האיחוד האירופי במטרה לשמש מנגנון המכשיר העברת מידע אישי אל מדינות חוץ-אירופאיות. שרמס עתר נגד חוקיות ההוראות החוזיות בטענה כי הן לא מעניקות לנושאי מידע אירופאים סעדים ותרופות נאותים על הפרת פרטיותם. לפני כחצי שנה פרסם היועץ המשפט של בית המשפט האירופי את חוות דעתו הקובעת כי ההוראות החוזיות האחידות עומדות בדרישות החוק. ביממה האחרונה הודיע בית המשפט האירופי כי בחודש יולי ימסור את הכרעתו בעתירה הזו.