צרפת: חוק חדש מחייב ספקי מדיה חברתית ותוכן להסיר תוך שעה תוכן פוגעני

אולי יעניין אותך גם

חוק חדש בצרפת מחייב שירותי מדיה חברתית וספקי תוכן אחרים להסיר תוכן פדופילי או תומך טרור בתוך שעה מקבלת הודעה מהרשויות, וקובע קנסות של עד 4% מהמחזור השנתי של החברה במקרה של הפרה.

החוק, שנתקבל באסיפה הלאומית ביום רביעי, קובע כי תוכן פוגעני אחר יוסר בתוך 24 שעות מקבלת הודעה ממשתמשים. החוק מסדיר עוד מינוי של תובע מיוחד שיתמחה בתוכן דיגיטלי וכן יחידה ממשלתית שתעסוק בפיקוח על תוכן פוגעני ברשת. שרת המשפטים הצרפתיה ציינה כי החוק יסייע במאבק בתוכן פוגעני ברשת.

החוק זכה לביקורת מצד ארגוני זכויות אדם בטענה כי הוא יוביל לצנזורה ויפגע בחופש הביטוי. ארגון הגנת הזכויות הדיגיטליות LQDN פרסם הודעה לפיה המחוקק היה צריך להתמקד במודל העסקי של ענקיות האינטרנט, וכי הדרישה להסיר תוכן בתוך שעה אינה סבירה. "זמני הסרה קצרים וקנסות גדולים מתמרצים פלטפורמות להסרת יתר של תוכן... זה עלול להוביל לקמפיינים מכוונים נגד קולות שסובלים מחוסר ייצוג". ביקורת על החוק נשמעה גם ממנהיגת מפלגת הימין הקיצוני, מרין לה פן, שאמרה כי החוק מהווה פגיעה חמורה בחופש הביטוי.

טוויטר צרפת מסרה בתגובה כי החברה תמשיך לשתף פעולה עם הממשלה כדי לבנות סביבת אינטרנט בטוחה ולהילחם בתוכן פוגעני, תוך שמירה על חופש הביטוי ותחרות חופשית. חברות אחרות כגון פייסבוק,גוגל וסנאפצ'ט עדיין לא מסרו את תגובתן. (מקור: רויטרס, מאת: אליזבת' פינו ומתיו רוזמן).