מעקב מגעים נגד קורונה בלי השב"כ – הבדלי גישה בגרמניה ובבריטניה

אולי יעניין אותך גם

אפליקציית ניטור-קירבה (Contact Tracing) שגרמניה מפתחת כדי להילחם בקורונה תספק התרעות רק בפני משתמשים שבאו במגע עם חולי קורונה שאומתו ככאלה בבדיקה רפואית. בניגוד לזה, האפליקצייה הבריטית תספק התראות בפני מי שבאו במגע עם משתמשים אחרים שאיבחנו את עצמם באמצעות שאלון תסמינים. שתי האפליקציות הן וולונטריות ומבוססות טכנולוגיית בלוטות', המנטרת את משך הזמן והמרחק שבין משתמשי הטלפונים שבהם הותקנה.

הבדלי הגישה בין גרמניה לבריטניה משמעם שמשתמשים בריטיים יקבלו קריאה להיכנס לבידוד מהר יותר מעמיתיהם הגרמניים, אבל ייתכן שרבים יקבלו התראות שווא מפני שהן אינן מבוססות על תוצאות מעבדתיות אלא על תסמינים שמדווחים משתמשים, העשויים לשקף מחלות ויראליות שאינן קורונה.

באפליקציה הבריטית ההצלבה בין נתוני-הקירבה נעשית על גבי שרת חיצוני ואילו האפליקציה הגרמנית 'מושכת' אל מכשיר הטלפון של המשתמש את המידע שהעלו חולי קורונה מאומתים, מבצעת את הצלבת הקירבה במכשיר הטלפון עצמו ואינה מעבירה מידע למאגר נתונים מרכזי. קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, אמרה שבדרך זו ניתן להשיג הסכמה ושיתוף פעולה רחבים יותר מצד האזרחים ושמירה טובה יותר על פרטיותם. מקור: BBC (מאת ליאו קליון).