האם גוף בראשות ראש המוסד מחפש כלים לניטור אוכלוסית ישראל?

אולי יעניין אותך גם

קול קורא שהפיץ "החמ"ל הלאומי למאבק בקורונה" מבקש הצעות לפיתוח דחוף של כלים לשיפור הטמעת הוראות משרד הבריאות באוכלוסייה.

הקול הקורא מבקש הצעות עד היום בשעה שלוש בצהריים. הוא הופץ בגופי מחקר של מוסדות אקדמאים על גבי ניר חלק, בלי סימנים מזהים, עם מספר טלפון נייד לבירורים 050-6357849. כשהתקשרתי למספר זה הזדהה הדובר בשם "דניאל" ומששמע שאני עורך דין, סרב לדבר איתי למעט זה שטען שמדובר במסמך אמיתי – ואז ניתק.

חיפוש בגוגל כדי להבין מיהו החמ"ל הזה מגלה הודעות מ- 24.3 שלפיהן "הנחה ראש הממשלה להקים חמ"ל לאומי בראשות ראש המוסד כדי לקדם את הרכש הרפואי לצד מנכ"ל משרד הביטחון" (הודעת דוברות הממשלה ועמוד הפייסבוק הרשמי של ראש הממשלה). עם זה הקול הקורא לא עוסק ברכש רפואי, כאמור בהודעה אלא בכלי ניטור:

"אנו מעוניינים בהעמדת כלי ניטור כלל ארציים, המספקים דפוסי התנהגות מפולחים ומדויקים מבוססי מקורות מידע אזרחיים (אנונימיים, אגרגרטיביים) ומערכת שאילתות ו"דשבורד" שישקפו נתונים אלו, שייתפרו במיוחד לצרכים המשתנים של החמ"ל", נאמר בקול הקורא. "כתנאי להעמדת הכלים הללו נדרשים, לצד יכולות מוכחות של איפיון, פיתוח והפעלת כלים כאלו, ניסיון אקדמי-מחקרי עשיר של המוביל המתודולוגי במחקר התנהגות אמפירי, וצוות מיומן הזמין מידית 24/7 ומתמחה בהפעלת כלים ממוחשבים לאיסוף מידע, ניתוח נתוני עתק לצורך מחקר התנהגות וביצוע התערבויות וניתוחים בכלים סטטיסטיים".

תכולת העבודה כוללת כלי ניטור להתנהגות אוכלוסיה המבוסס על מקורות מידע שונים "ברזולוציה גבוהה ובזמן אמת" וצוות סיוע לבניה ומימוש אסטרטגיה לשיפור עמידת האוכלוסיה בהוראות משרד הבריאות. הקול הקורא מציין שהכלי יהיה מבוסס רק על מקורות מידע אזרחיים/מסחריים. בנוסף הוא מבקש סיוע בזיקוק המסרים היומיים ובחינת השפעתם על ההתנהגות. law.co.il מעיר שנדרש שילוב מאד יוצא דופן של יכולות טכנולוגיות ותקשורתיות, המעורר את השאלה אם המסמך אינו מכוון לגוף מסוים דווקא.

לוחות הזמנים בקול הקורא מדברים בכך שיש להגיש מענה עד יום שישי 4.3 (היום!) בשעה שלוש בצהריים, ותחילת הפעילות מיועדת ליום ראשון 5.4 בצהריים. משך הפעילות הוא שלושה חודשים וייתכן שיותר. מתבקשת הצעת מחיר קבועה (fixed price) למשך זמן זה. הפעילות מיועדת להתבצע סביב השעון בכל ימות השבוע (24/7) ואבטיפוס ראשוני מבוסס נתוני אמת על בסיס מדגם מייצג הגדול משלושה מיליון איש יש להציג עד יום שלישי 7.5 בשעה 12:00 בצהריים.