ארה"ב: משרד זכויות היוצרים עבר לעבודה מרחוק והוסמך להאריך מועדים

אולי יעניין אותך גם

משבר הקורונה לא פוסח גם על משרד זכויות היוצרים האמריקאי, הממוקם בבניין ספריית הקונגרס בוושינגטון הבירה ומעניק שירותי רישום ותיעוד של זכויות יוצרים. המשרד נסגר לציבור הרחב. צוות העבודה שלו, לרבות העובדים הבוחנים ומאשרים בקשות לרישום זכויות יוצרים, עבר לעבודה ממוחשבת מרחוק. המשרד מעודד את הציבור להגיש בקשות לרישום ותיעוד זכויות יוצרים באמצעות המערכת הממוחשבת שלו.

בהנחיה שפרסם, קבע המשרד כי עותקים פיזיים של יצירות שטעונות על-פי חוק הפקדה בספריית הקונגרס יטופלו בשני שלבים: את העותק הפיזי יש לשגר בשליחות למשרד. במקביל, יש להגיש עותק דיגיטלי נאמן לעותק הפיזי באמצעות מערכת ההגשות הממוחשבת של משרד זכויות היוצרים, בצירוף תצהיר המאמת כי העותק הדיגיטלי זהה לעותק הפיזי. מקור: הודעת משרד זכויות היוצרים האמריקאי.

בנוסף, חקיקת חירום ענקית לסיוע ולחילוץ מהמשבר אושרה לפני ימים אחדים בקונגרס ונחתמה על-ידי הנשיא טראמפ (Coronavirus Aid, Relief and Economic Security Act). החקיקה מסמיכה את רשם זכויות היוצרים האמריקאי, להשהות, לדחות, לפטור או להתאים באופן זמני ובמידה סבירה, את מרבית המועדים הסטטוטוריים הקבועים בדיני זכויות יוצרים ובתקנות משרד זכויות היוצרים האמריקאי - למעט מועדים של הליכים משפטיים בזכויות יוצרים - אם הוא סבור שהדבר דרוש לתפקוד מערכת זכויות היוצרים בארה"ב נוכח המשבר.