בדיקות בחברה פרטית לגילוי קורונה. ומה על הפרטיות?

אולי יעניין אותך גם

חברת מיי הריטג' הישראלית תקים מעבדת בדיקות לגילוי קורונה שתאפשר עריכתן של כ- 20,000 בדיקות ביום. המעבדה תוקם עד 9 בפאריל, בשיתוף פעולה עם חברת BGI, ענקית הגניטיקה הסינית, אשר הקימה מערך דומה בעיר ווהאן שבסין, מקור התפרצות המגיפה. כלכליסט מדווח (מאת מאיר אורבך) כי למאגר צפויות לעלות דגימות  RNA ויראליות, אשר לפיהן ניתן יהיה לבדוק האם הנבדק נושא את הנגיף.

לנוכח המידע הרגיש שעתיד לעלות למאגר ושיתוף הפעולה עם BGI, שלחו היום מומחים בתחום הפרטיות מכתב למנכ"ל משרד הבריאות בבקשה לחשוף לאלתר את ההסכם בין המשרד לבין מיי הריטג' ו- BGI. הכותבים הזכירו את ארוע האבטחה במיי הריטג' שבמסגרתו דלף מידע אודות כ- 92 מיליון מלקוחותיה של החברה וציינו שדי בכך שהחברות פועלות למטרות רווח בתחום המיפוי הגנטי, כדי לבסס חשש מפני פגיעה בפרטיות.

בתגובה לפניה חשף יניב ארליך, סמנכ"ל מידע במיי הריטג', את סעיף הפרטיות בהסכם עם משרד הבריאות בציוץ טוויטר. הסעיף קצר ותמציתי ואומר כך: 

"המיזם לא יקבל לידיו ממשרד הבריאות מידע פרטי של נבדקים. הדגימות יזוהו ע"י מספר סידורי בלבד וייבדקו באופן אנונימי. הדגימות מהבדיקות לנגיף שיישלחו למעבדה ע"י משרד הבריאות ותוצאות המעבדה של הדגימות הנ"ל יהיו רכוש בלעדי של משרד הבריאות. המיזם מתחייב לא לעשות בהם כל שימוש שהוא, ללא אישור בכתב ומראשל של משרד הבריאות. באם משרד הבריאות ידרוש זאת, הדגימות יושמדו ע"י המעבדה".