משבר הקורונה: שב"כ עוקב אחרי היסטורית שיחות הטלפון

אולי יעניין אותך גם

שירות הביטחון הכללי מנטר את היסטורית שיחות הטלפון במסגרת הסיוע שהוא מגיש למשרד הבריאות כדי להתחקות אחר נתיבי התנועה של חולי קורונה והאנשים עימם נפגשו. כך מתברר בשעה זו בדיון שמקיימת ועדת המשנה של הכנסת לענין השירותים החשאיים בבקשת הממשלה לאשר את הסמכת השב"כ לסייע במאבק בקורונה.

לאחר שהמשנה ליועץ המשפטי לממשלה, דינה זילבר, חשפה עובדה זו, ביקש ח"כ יאיר לפיד (כחול לבן) להיוודע מדוע במסגרת האמצעים הטכנולוגיים שמפעיל השב"כ הוא נדרש לפירוט שיחות הטלפון. המשנה ליועץ המשפטי לממשלה לעניינים חוקתיים, רז נזרי, ציין כי מדובר במידע טכנולוגי ולא בתוכן השיחות אבל ביקש שהסיבה לצורך תפורט בחלק החסוי של הישיבה, ולא בחלק המשודר לציבור באתר הכנסת.

לפיד ביקש עוד להיוודע אם ביקשו להחריג מהמעקב ציבורים מסוימים כגון פוליטיקאים ועתונאים. נזרי: "התלבטנו בדבר לגבי חברי כנסת הנהנים מחסינות. בסופו של דבר הנחת המוצא לנו היתה שבמקרה של ח"כ חולה נוכל להתחקות אחר תנועותיו בהסכמתו. אם לא נקבל הסכמה כזו - דיה לצרה בשעתה". לטענתו, החיסיון העיתונאי אינו מופר במסגרת השימוש באמצעים טכנולוגיים. ח"כ אלי אבישר (ישראל ביתנו) השיב שפירוט שיחות הטלפון חושף מקורות עתונאיים.

יו"ר ועדת המשנה, ח"כ (רא"ל מיל.) גבי אשכנזי (כחול לבן) ציין כי חלק מהתשובות שקיבלו חברי הכנסת - ובמסגרת זו ציין בפרט את ההתחקות אחר היסטורית שיחות הטלפון - אינה משביעה את רצון חברי הוועדה ותידון בחלק החסוי של הישיבה. במסגרת חלק זה יופיעו בפני חברי הכנסת גם אנשי שירות הביטחון הכללי.