נטפליקס תוריד את איכות הצפייה באירופה בגלל הקורונה

הנציבות האירופאית ביקשה מנטפליקס ופלטפורמות שידורי סטרימינג אחרות להפחית את רזולוציית הצפייה בתכנים בשל העומס על תשתיות האינטרנט באירופה כתוצאה מהתפרצות נגיף הקורונה. נטפליקס מצידה הודיעה כי תיענה לבקשת הנציבות ותוריד את רזולוציית הצפייה באירופה למשך חודש לפחות, דבר אשר צפוי להפחית את התנועה משימוש בנטפליקס ב- 25%. אמאזון ויוטיוב הודיעו אף הן על צעדים דומים.

הנציבות הסבירה כי בעקבות התפרצות הנגיף עובדים רבים ברחבי אירופה נדרשים לעבור לעבודה מביתם, מה שמטיל עומס כבד על תשתיות האינטרנט ברחבי אירופה. כך למשל, חברת Vodafone דיווחה כי קיימת עלייה של כ- 50% בשימוש בשירותי האינטרנט שהיא מספקת בחלק מהמדינות באירופה. בעקבות זאת ביקשה הנציבות כי ספקיות שירותי הסטרימינג יפחיתו את רזולוציית הצפייה מאיכות HD לאיכות סטנדרטית (standard definition) כברירת מחדל, לפחות בשעות העבודה העמוסות.

בנוסף, הנציבות ביקשה מספקיות שירותי האינטרנט לשקול להפעיל חלק מהסמכויות המוקנות להן תחת החקיקה בנושא גישה חופשית לאינטרנט באיחוד האירופי. החקיקה מסמיכה את ספקיות האינטרנט לתעדף שימושים מסוימים ברשת על פני שימושים אחרים כדי לנהל את עומסי התעבורה בעת הצורך, זאת כל עוד התיעדוף נעשה באופן השומר על עיקרון הניטרליות של הרשת. לבסוף, הנציבות קראה למשתמשים לסייע להפחתת העומס באמצעיום כגון שימוש ב- Wifi במקום ברשת הסלולרית ושינוי ההגדרות במכשיריהם כך שתכנים יוצגו ברזולוציית צפייה נמוכה יותר ובלא הורדה אוטומטית של תכנים. מקור: TechCrunch (מאת נטשה לומאס)