ממשל טראמפ פונה לענקיות הטכנולוגיה בבקשה לסייע במאבק נגד הקורונה

בשיחת ועידה שהתקיימה השבוע ביוזמת בכירים בממשל טראמפ ובהשתתפות נציגים של רשות הבריאות הפדראלית ונציגים של חברות הטכנולוגיה הגדולות, לרבות פייסבוק, טוויטר, סיסקו,מיקרוסופט ו- IBM, ביקשו נציגי הממשל מחברות הטכנולוגיה להתגייס למאבק בוירוס הקורונה. החברות נתבקשו להשתמש בכלים הטכנולוגיים שעומדים לרשותן כדי לסייע במעקב אחר התפשטות הוירוס, בהפצה של מידע מהימן ומניעת הפצה של דיס-אינפורמציה וכן לסייע לעובדים ותלמידים הנמצאים בביתם. נציגי הממשל ביקשו מהחברות לשתף  בינהן פעולה במניעת הפצה של תיאוריות קונספירציה ברשתות החברתיות ולחלוק מידע באשר לנסיונות מרמה והונאה.כמו כן, נתבקשו החברות לסייע בניתוח מידע שיאפשר להבין טוב יותר את התנהלות הוירוס.

לפגישה עם נציגי חברות הטכנולוגיה קדמה פגישה דומה שהתקיימה בשבוע שעבר עם נציגי תעשיית התרופות, ספקי שירותים רפואיים, חברות תעופה וחברות בולטות מוול סטריט, במטרה לבחון דרכים לבלימת התפשטות הוירוס. 

חלק מענקיות הטכנולוגיה כבר נקטו צעדים שונים בניסיון לסייע למאבק בקורונה. מארק צוקרברג, מנכ"ל פייסבוק, הודיע כי החברה תספק לחוקרים מידע אנונימי לצורך מעקב אחר התפשטות הוירוס. הקרן הפילנתרופית של צוקרברג תרמה כסף למיפוי הגנום של הוירוס ולפיתוח בדיקות לגילוי המחלה. IBM סייעה לממשל באספקת כוח מיחשובי לטובת מחקר תרופתי, ומיקרוסופט ואמזון הקימו קרנות סיוע לנפגעי הקורונה במדינת וושינגטון (מדינת הבית של החברות הללו) שספגה פגיעה קשה. (מקור: הוושינגטון פוסט, מאת: טוני רום)