גוגל תשלם קנס של 7 מיליון אירו על הפרת הזכות להימחק

אולי יעניין אותך גם

הרשות להגנת הפרטיות בשבדיה הטילה על גוגל קנס של כ-7 מיליון אירו על גוגל בשל הפרה חוזרת של הזכות להימחק על-פי תקנות הגנת המידע באיחוד האירופי (ה-GDPR).

בביקורת שערך הרגולטור השבדי בגוגל בשנת 2017 התגלה כי ענקית האינטרנט לא מטפלת כראוי בבקשות נושאי מידע להימחק ממנוע החיפוש. בעקבות הביקורת, הורה הרגולטור לגוגל למחוק את המידע כפי שנתבקשה על ידי נושאי המידע. בשנת 2018 ערך הרגולטור ביקורת חוזרת, שהעלתה כי גוגל לא צייתה באופן ראוי להנחיה למחיקת המידע. באחד המקרים גוגל לא פעלה בזריזות הנדרשת לביצוע המחיקה. במקרה אחר פירשה גוגל באופן מצמצם את כתובות האינטרנט שיש להסיר מתוצאות החיפוש.

בנוסף, התגלה כי לצד המחיקה גוגל פעלה במקביל ליידע את בעלי האתרים בהם התפרסם המידע שנמחק. החברה הודיעה לבעלי האתרים על עצם בקשת המחיקה ועל זהות נושא המידע שהגיש אותה. בדרך זו ניתנה לבעלי האתרים אפשרות לפרסם את המידע בשנית בכתובת אינטרנט אחרת. לדעת הרשות, הפרקטיקה הזו של גוגל חתרה למעשה תחת זכויות נושאי המידע להימחק.

בהחלטתו קבע הרגולטור כי לגוגל אין בסיס חוקי לפיו היא רשאית ליידע את בעל האתר אודות בקשת המחיקה. עוד נקבע כי הצהרתה של גוגל בטופס הבקשה למחיקה, שלפיה בעל האתר יקבל הודעה אודות בקשת המחיקה, עלולה להרתיע אנשים רבים מהגשת בקשה להימחק. לגוגל עומדים 21 יום לערער על ההחלטה. מקור: הודעה לעיתונות של פאנל הרגולטורים האירופאים לפרטיות.