האחים וורנר הפסידו את הזכויות לשם המתחם 'דמבלדור'

אולי יעניין אותך גם

האחים וורנר (Warner Bros), מחברות ההפקה הגדולות בעולם, הפסידה הליך בוררות שמות מתחם (UDRP) בו טענה לזכויות בשם המתחם dumbledore.com. פרופ' אלבוס דמבלדור, מנהל בית הספר הוגוורטס לכישוף ולקוסמות, הוא אחת הדמויות המרכזיות בסדרת 'הארי פוטר' של ג'יי קיי רולינג. וורנר היא בעלת הזכויות למספר סימני מסחר הכוללים את המילה DUMBLEDORE, וטענה כי מדובר בסימן מסחר מוכר היטב (בין היתר בהתבסס על ספרי הסדרה שנמכרו בלמעלה מ-400 מיליון עותקים, ב-68 שפות; סדרת סרטים שהניבה הכנסות המתקרבות ל-10 מיליארד דולרים; פארקים באורלנדו והוליווד; ועוד).

שם המתחם נרשם בשנת 2004 (כשזכויותיה של וורנר כבר היו קיימות) ובעל הזכויות הנוכחי נרשם כבעל הזכויות בו בשנת 2019. וורנר טענה כי המחזיק, אדם פרטי, ניסה למכור לה את שם המתחם תמורת 12,000 דולרים, אך המחזיק טען כי עשה כן רק לבקשת נציג של וורנר. המחזיק בשם המתחם טען כי "Dumbledore" היא מילה מילונית שמשמעותה "דבורה" וכי בכוונתו להשתמש בשם המתחם עבור קהילת רשת.

פאנל הבוררים מצא לקבל את טענות המחזיק והתיר לו להחזיק בשם המתחם. הפאנל קבע כי ההסבר של המחזיק ביחס לרישום שם המתחם הוא סביר לאור המשמעות המילונית של המילה, כך שיש בידיו זכויות ואינטרס לגיטימי ביחס לשם המתחם ובהתאם לכללי מנגנון יישוב הסכסוכים.

הפאנל קבע כי שעה שמדובר בשם מתחם שהוא מילה מילונית, המחזיק בו אינו חייב להשתמש בו בפועל כדי לא לאבד את הזכויות בו (המחזיק טען כי הוא מתכוון לעשות כן בעתיד ואף תיאור את תוכניותיו בהקשר זה). הפאנל קבע כי אין מדובר בחוסר תום לב ובפרט שתוכן האתר לא נוגע כלל לסימנים המסחריים של וורנר. הפאנל ציין כי אם בכוונת המחזיק להסביר לעולם על דבורים, אין שום סיבה מדוע למנוע ממנו מלעשות כן. מקור: Gigalaw Blog (מאת דאג אייזנברג).