בריטניה: כללי פרטיות לשירותים מקוונים המשמשים ילדים

אולי יעניין אותך גם

רגולטור הפרטיות באנגליה (ה-ICO) פרסם כללים להגנה על פרטיות ילדים הקובעים סטנדרטים לעיבוד מידע של ילדים על ידי מעצבים, מפתחים וספקים של שירותים מקוונים המיועדים לשימוש ילדים, לרבות אפליקציות, צעצועים מקוונים, רשתות חברתיות, משחקי רשת, אתרי אינטרנט חינוכיים ושירותי סטרימינג. 

ככלל, נדרש כי שירותים אלה יספקו, כברירת מחדל, רמת הגנה גבוהה על מידע של ילדים כאשר הם מתקינים את האפליקציה, המשחק או מבקרים באתר האינטרנט. כך למשל, שירותי מיקום ותכונות בשירות המאפשרות פרופיילינג צריכים להיות כבויים כברירת מחדל. כמו כן, חל איסור על שימוש בטכניקות שנועדו לתמרץ ילדים להפחית את רמת ההגנה. 

הכללים מדגישים כי על איסוף המידע מילדים להיות מינימלי ככל האפשר, וקובעים כי חל איסור על שיתוף או חשיפת מידע של ילדים, אלא אם ניתן לבסס את השיתוף או החשיפה על סיבה מוצדקת המניחה את הדעת, בהתחשב באינטרס הילדים.

בנוסף, הכללים קובעים כי מדיניות הפרטיות ותנאי השימוש של השירותים צריכים להיכתב תוך שימוש בהבלטות ובשפה תמציתית וברורה המתאימה לגילם של הילדים המשתמשים בשירות. ככל שהשירות מאפשר שליטה הורית במידע, כמו ניטור פעילות הילד בשירות, יש ליידע על כך את הילד שמשתמש בשירות.

כפי שפרסמנו בעבר, כללים אלה נכתבו לאחר שהרגולטור הבריטי קיבל הערות והתייחסויות ממאות גורמים, בהם הורים, בתי ספר, עמותות, מפתחים וחברות טכנולוגיה. הכללים הועברו לאישור הפרלמנט ועתידים להיכנס לתוקף 12 חודשים לאחר שיאושרו.