ארה"ב: נציבות הסחר תבעה חברה שפיתחה והפיצה אפליקציות מעקב

אולי יעניין אותך גם

נציבות הסחר הפדרלית בארה"ב (ה-FTC) הודיעה כי פתחה בהליכים כנגד חברה שפיתחה והפיצה אפליקציות המיועדות למעקב אחר מכשירים סלולריים. הנציבות טוענת כי חברת Retina X Studios (ומייסדה - ג'יימס ג'ונס), פגעו בפרטיותם של צרכנים והפרו את חוק הגנת פרטיות ילדים ברשת (COPPA).

החברה פיתחה והפיצה שלוש אפליקציות שנועדו למעקב אחר מכשירים סלולריים. האפליקציות אפשרו מעקב אחר המכשירים ללא ידיעת המשתמשים בהם ואף כללו הנחיות כיצד למחוק כל סימן להתקנת האפליקציה על המכשיר. האפליקציות מאפשרות לנטר את מיקום המכשיר וכן לאסוף מידע השמור בו כגון הודעות, אנשי קשר ותמונות. על מנת להתקין את האפליקציות, הרוכשים נאלצו "לפרוץ" את המכשירים הסלולריים ובכך חשפו אותם לסיכוני אבטחה נוספים. בנוסף, החברה לא נקטה בצעדים לאבטחת המידע שאספה וזאת למרות שבמדיניות הפרטיות שלה היא הצהירה כי המידע שהיא אוספת ממשתמשיה מאובטח כנדרש.

הנציבות חייבה את החברה למחוק את כל המידע שאספה דרך האפליקציות ואסרה עליה להמשיך לפתח ולשווק אותן, אלא אם כן תעמוד בתנאי ההסדר שגיבשה עם החברה. לפי ההסדר, החברה תהיה חייבת לדרוש מרוכשי האפליקציות להצהיר שיעשו בהן שימוש רק לצורך ניטור ילד או עובד, או מבוגר אחר שנתן את הסכמתו לכך בכתב. כמו כן, החברה התחייבה להטמיע תכנית אבטחת מידע מקיפה כדי להגן על המידע שהיא אוספת. התכנית תכלול פתרונות ספציפיים לבעיות האבטחה שזוהו על ידי הנציבות. החברה תהיה אחראית לקיים הערכה של אבטחת המידע שלה פעם בשנתיים על ידי גורם חיצוני. ההסדר יפורסם ברשומות להערות הציבור ויכנס לתוקף 30 יום לאחר הפרסום. מקור: הודעה לעיתונות של ה-FTC.