אפל וגוגל הסירו אפליקציות בעקבות לחץ הממשל הסיני

אולי יעניין אותך גם

חברת אפל הסירה מה-App Store, לכאורה בעקבות לחץ מהממשל הסיני, אפליקציה ששימשה מפגינים פרו-דמוקרטיים לעקוב אחר פעילות המשטרה נגדם בהונג-קונג. אפל מסרה כי הסירה את האפליקציה - HKmap.live - מכיוון "שנעשה בה שימוש בדרכים המסכנות את רשויות אכיפת החוק ואת תושבי הונג-קונג". אפל הסירה את האפליקציה בסמוך לאחר שגוף תקשורת מקומי, המזוהה עם הממשל הסיני, כתב מאמר מערכת לפיו חברת התפוח "משתפת פעולה" עם המפגינים. 

האפליקציה אפשרה למפגינים שיתוף מידע ביחס למיקום כוחות המשטרה המקומיים ואמצעים לפיזור הפגנות, כדי לאפשר להם לקיים את הפגנותיהם. אפל דחתה תחילה את האפליקציה, אך הפכה את החלטתה והעלתה את האפליקציה ל-App Store בתחילת החודש. 

אבל לא רק אפל... גם גוגל הסירה אפליקציה מה- Google Play, רק שלושה ימים לאחר שעלתה לאוויר, מכיוון שהרגיזה בכירי ממשל סיניים. המשחק - “The Revolution of our Times” - אפשר למשתמשים משחק תפקידים כמפגין בהונג-קונג. דובר מטעם גוגל מסר כי המשחק הפר את מדיניות המפתחים של החברה, האוסרת על הפקת רווח מסחרי מאירועים וקונפליקטים רגישים. עוד נמסר כי כך נהגה ענקית החיפוש גם בעבר, כשהסירה אפליקציות שניסו להפיק רווח כספי מאירועים כגון רעידות אדמה, התאבדויות ועוד. מקור: SiliconValley.com (מאת רקס קרום).