האם חברות הטכנולוגיה מאזינות לכם דרך הסמארטפון?

אולי יעניין אותך גם

חברת האבטחה Wandera ערכה ניסוי במטרה לבדוק האם ענקיות הטכנולוגיה ראכן מאזינות לבעלי סמארטפונים במטרה להתאים להם אישית פרסומות, כפי שרבים ברשת סבורים.

במסגרת הניסוי הוצבו שני סמאטרפונים, סמסונג ואייפון, ב"חדר רעש" שבו הושמעו במשך כחצי שעה מודעות שעסקו בכלבים וחתולים. שני מכשירים זהים הוצבו גם בחדר שקט. במהלך הניסוי אפליקציות פייסבוק, אינסטגרם, גוגל קרום, סנאפצ'אט, יוטיוב ואמזון הושארו פתוחות כשהן בעלות הרשאות מלאות לכל סמארטפון, כולל הרשאת גישה למיקרופון. החוקרים חזרו על התהליך במשך שלושה ימים עוקבים. 

לפי ממצאי הניסוי באף אחת מהאפליקציות בשני החדרים לא נראו פרסומות הקשורות למזון לחיות מחמד וכן לא נרשמה עליה חריגה בצריכת הסוללה והשימוש במידע של המכשירים. עם זאת, כן תועדה העברת מידע בין המכשירים, אך לא ברמה גבוהה המוכרת כאשר סירי או Googole Assitant פועלים.

דובר החברה שערכה את הניסוי מסר כי השימוש ב-Data של הסמארטפונים היה נמוך בהרבה מזה שמאפיין אותם בעת השימוש בעוזרים הוירטואליים כגון סירי. מכאן, שהקלטה תדירה של שיחות שמתקיימות בסביבות הסמארטפון, והעלאת תכנים אלה לענן לא מתקיימת באף אחת מהאפליקציות שנבחנו.

במשך שנים ענקיות הטכנולוגיה התמודדו עם האשמות מצד הציבור לפיהן הן משתמשות במיקרופון של הסמאטרפון. בשנה שעברה, אף מארק צוקרברג, נשיא ומייסד פייסבוק, נשאל ודחה את השאלה האם האזנות שכאלה מבוצעות על ידי פייסבוק. מקור: BBC News (מאת ג'ואי טידי).