הרגולטור הצרפתי באולטימטום למגזר הפרסום המקוון

אולי יעניין אותך גם

הרשות הצרפתית להגנת מידע (CNIL) החליטה לתעדף בשנת 2019 אכיפה במגזר הפרסום המקוון. בשלב הראשון הרגולטור יפרסם החודש הנחיות חדשות לעניין קבלת הסכמה לשימוש בעוגיות (Cookies) בהתאם לתקנות הגנת המידע האירופיות (GDPR). עם פרסום ההנחיה תתבטל ההנחיה שפורסמה ב- 2013 הקובעת בין היתר כי ניתן להסתפק בהסכמה משתמעת (גלילה למטה, החלקה או המשך גלישה באתר) של נושא המידע לשימוש בעוגיה. בשלב השני יוזמנו ספקי שירותים ונציגי ציבור להתיעצות עם הרגולטור במטרה להגדיר את ההסדרים המעשיים לאפשר קבלת הסכמה כנדרש.

הרשות הגדירה תקופת מעבר של 12 חודשים על מנת לאפשר לשוק להתאים את המערכות והיישום שלהם להנחיות החדשות. במהלך תקופת מעבר זו, הסכמה משתמעת תספיק לשימוש בעוגיה. עם זאת הרגולטור ימשיך לחקור תלונות גם בתקופת הביניים כדי להבטיח כי לא תותקן עוגיה חדשה ללא הסכמת נושא המידע ואת יתר החובות החלות לפי הרגולציה ובניהם שקיפות, ואבטחת מידע. מקור: הרשות להגנת מידע הצרפתית

law.co.il מזכיר כי גם הרגולטור באנגליה (ICO) פרסם בחודש האחרון גילוי דעת לעניין קבלת הסכמה בטכנולוגית הפרסום המקוון.