הליגה הספרדית האזינה לאוהדים כדי לחשוף שידורים מפרים של משחקים

אולי יעניין אותך גם

האפליקציה של ליגת הכדורגל הספרדית (Laliga) האזינה למיקרופון בטלפון של האוהדים ואיכנה את מיקומם על מנת לזהות ברים המפרים זכויות שידור. התוצאה - קנס של 250,000 אירו שהוטל השבוע על הליגה בעוון הפרת עקרון השקיפות לפי סעיף 5.1 בתקנות הגנת המידע (GDPR) וזכות נושא המידע לחזור בו מהסכמה שנתן לפי סעיף 7.3 בתקנות. הרגולטור קבע כי יש ליידע את המשתמש בכל פעם שהאפליקציה מבקשת להשתמש במיקרופון, ולא באופן חד פעמי במדיניות הפרטיות.

אפליקציית הליגה משמשת יותר מ- 4 מיליון אוהדים לעקוב אחר תוצאות משחקי הליגה ולקבל סטטיסטיקות. מה שהתגלה הוא שיש לאפליקציה מטרה שונה לחלוטין. כאשר משתמש מתקין את האפליקציה היא מבקשת אישור להפעיל באופן אוטומטי את המיקרופון של המכשיר ולאסוף נתוני המיקום, במטרה לזהות ברים המקרינים משחקי כדורגל של הליגה מבלי לשלם ותוך הפרת זכויות שידור. 

הליגה טוענת כי בשלב ההתקנה היא מבקשת את אישורו המפורש של המשתמש לגשת למיקרופון ולנתוני המיקום. לדברי הליגה, מדיניות הפרטיות של האפליקציה מפרטת למשתמש באופן מלא את אופן איסוף המידע מהמיקרופון והמטרות לשמן הוא נאסף, כולל זיהוי של שידור לא חוקי של משחקים. לטענת הליגה רק 0.75% מנתוני השמע הסביבתיים נשמרים ואף הם להרף עין בלבד. לדבריה, לא מדובר במידע אישי וגם תחת צו שופט לא היה ניתן להציג את השיחות שנטען כי הוקלטו.

רשות הגנת המידע הספרדית מצאה כי בשלב הראשוני נאסף מידע אישי ואופן הידוע לכך לא היה ברור מספיק. היא קבעה כי יש ליידע את המשתמש לא רק בשלב ההתקנה בהצגת מדיניות הפרטיות אלא בכל פעם שהאפליקציה מפעילה את המיקרופון. יידוע כזה יאפשר למשתמש גם לחזור בו מהסכמה בכל רגע באופן פשוט.

הקנס שהוטל על הליגה, 250,000 אירו, הוא הגבוה ביותר על הפרת התקנות שהוטל עד כה בספרד. הליגה מתכוונת לערער על החלטת רשות הגנת המידע בטענה כי היא אינה מבינה את הטכנולוגיה. מקור: ElDiario (מאת: חואן לואיז סנצ'ז וקרלוס דל קסטיליו)