כמה שווה הפשרה בין אפל לקוואלקום?

התשובה: בין 4.5 ל-4.7 מיליארד דולר. לא כולל הסדר התמלוגים שתשלם אפל לקוואלקום עבור רישיון השימוש בפטנטים של האחרונה (ולא כולל התשלום עבור שילוב הצ'יפים של קוואלקום במכשירים עתידיים של אפל, לאחר פרישתה של אינטל מהתחום).

תזכורת: לפני כשבועיים, באופן מפתיע למדי, שתי החברות הסכימו לפשרה לפיה יסתיימו כל ההליכים המשפטיים שניהלו שתי ענקיות הטכנולוגיה האחת כנגד השנייה ברחבי הגלובוס, רובם בטענה להפרת פטנטים.

באותו מועד דווח כי כחלק מהסכם הפשרה תשלם אפל לקוואלקום סכום כספי, שגובהו לא פורסם באותו מועד. כעת, נחשף הסכום בדוחותיה הרבעוניים של קוואלקום. בנוסף לסכום הכספי, הצדדים חתמו גם על רישיון פטנטים גלובלי לתקופה של 6 שנים, עם אפשרות להארכתו בשנתיים נוספות. כן הוסכם כי קוואלקום תספק לאפל חלקים טכנולוגיים למספר שנים, כך שניתן לצפות שמודמים מתוצרת קוואלקום ישולבו שוב כחלק ממכשירי ה- iPhone.

עיקר המחלוקת בין החברות נגעה לשימוש של Apple בפטנטים השייכים ל-Qualcomm. בשנתיים האחרונות טענה אפל כי קוואלקום גובה דמי רישיון בלתי סבירים עבור שימוש בפטנטים שהם הכרחיים, תוך שהיא מנצלת את הדומיננטיות של החברה כספקית מודמים לטלפונים חכמים. אפל תבעה את קוואלקום על פרקטיקות הרישוי של האחרונה וכן בטענה להתנהלות מונופוליסטית. מנגד, קוואלקום תבעה את אפל על הפרת פטנטים ואף זכתה בהליכים בגרמניה ובסין שהובילו לאיסור על הפצה של אייפונים הכוללים את ההפרה. מקור: The Verge (מאת חיים גרטנברג).