נורבגיה: בית המשפט קנס אמא שפירסמה תמונת בתה בפייסבוק

אולי יעניין אותך גם

אמא שפרסמה בפייסבוק תמונה וסרטון של בתה בוכה הפרה את פרטיותה ותשלם קנס של 12,000 כתר נורבגי. כך קבע בית המשפט לערעורים בנורבגיה בפסק דין תקדימי. לדברי בית המשפט, העובדה כי הפרסום עשוי לפגוע בילדה בעתיד למעשה מפר את פרטיותה בהווה. המקרה הוא דוגמה מובהקת למתח המובנה בין הזכות לפרטיות לבין חופש הביטוי. 

המשטרה הגישה את האישום נגד האם לאחר שהתמונה פורסמה בקבוצת מחאה נגד החלטת שירותי הרווחה על טיפול רפואי כפוי. "החלטת בית המשפט בעניין היא ראשונה מסוגה בנורבגיה. בדרך כלל אנחנו נמנעים מהתערבות במקרים בהם הורים מפרסמים תמונות של ילדיהם", אמר הרגולטור הנורבגי על הגנת המידע. עוד הוסיף כי טוב שהמשטרה בחרה לקדם את הנושא. 

יש הטוענים כי דווקא מקרה זה אינו מייצג כהלכה את הבעיה המתעוררת בעת שהורים משתפים מידע על ילדיהם (sharenting) משום שפה נועד הפרסום לקדם מחאה ציבורית לטובתו של הילד, ותגובות הגולשים לפרסום בקבוצת הפייסבוק היו אוהדות.

החלטת בית המשפט תעמוד למבחן של בית המשפט העליון בנורבגיה. בית המשפט העליון יבחן בין היתר את מטרות הפרסום, מידת הפגיעה הצפויה בילד והאם שיתוף תמונות ילדים בידי הוריהם יכול להגיע לכדי עבירה פלילית בחוק. מקור: בלוג רשות הגנת המידע הנורבגית