טבריה: ראש העיר לא הוכיח כי המבקר מפעיל דף פייסבוק פיקטיבי

אולי יעניין אותך גם

בית המשפט השלום בטבריה דחה את בקשת ראש העיר, רון קובי, לתת צו למניעת הטרדה מאיימת נגד מבקר העירייה - בנימין אליהו. בבקשה, שהוגשה מכוח החוק למניעת הטרדה מאיימת, התשס"ב-2001, נטען כי קיים סכסוך אישי מר בין ראש העירייה למבקר, שכבר הוליד הליכים משפטיים שונים.

ראש העיר טען כי המבקר הוא שעומד מאחורי עמוד הפייסבוק הפיקטיבי "מדינה 433", המנוהל כמעין בלוג ובו עולים מדי יום תכנים שנועדו לפגוע בראש העיר. ראש העיר טען כי בדף הפייסבוק עולים תכנים מסיתים של ממש, המאיימים על חייו. לפיכך, דרש ראש העיר מביהמ"ש כי יורה למבקר העירייה להפסיק להפעיל את הדף.ראש העיר טען כי "אין פשע מושלם" וכי מבקר העירייה חשף בטעות את זהותו כמפעיל הדף, כשפרסם צילום מסך של מחשבו הביתי.

מנגד, מבקר העירייה טען כי אין לו כל קשר לדף ולפרסומים וכי אינו אחראי להם. הוא הסביר כי הוא צילם את צילום המסך בשנת 2016 ומאז העבירו לגורמים רבים, לרבות ראש העירייה עצמו. השופט סאמר ח'טיב קבע כי יש לדחות את הבקשה מכיוון שראש העיר לא הציב תשתית ראייתית ממשית לבקשתו ולא הרים את הנטל להוכיח את טענותיו.

השופט ח'טיב לא שוכנע כי התקיימו התנאים הקבועים בחוק המצדיקים מתן צו הטרדה מאיימת. לא הוכח כי המבקר הטריד את ראש העיר או נקט איומים כלפיו. אין בצילום המסך כדי לבסס את טענת ראש העיר כי המבקר הוא העומד מאחורי דף הפייסבוק. נפסק כי כל שהובא בפני בית המשפט הוא השערותיו או חשדותיו של ראש העיר וכי אין בכך די כדי להיעתר לבקשתו [ה"ט 40401-02-19 קובי נ' ביניאט].