האם רגולציית הגנת המידע האירופית תגיע לארה"ב?

אולי יעניין אותך גם

דו"ח עצמאי, שנכתב על ידי הסוכנות לביקורת של הממשל האמריקאי (Government Accountability Office), המליץ ​​לקונגרס לקדם חקיקה להגנת מידע באינטרנט כדי לחזק את ההגנה על צרכנים, בדומה לרגולציית הגנת המידע של האיחוד האירופי (GDPR). הסוכנות לביקורת היא גוף דו-מפלגתי המספק שירותי ביקורת, הערכה וחקירה לקונגרס. הדוחות של הסוכנות משמשים את הקונגרס להבניית חקיקה.

ב- 26 בפברואר צפוי שימוע בוועדה בקונגרס, שבמהלכו ידונו ממצאי הדו"ח ותיבחן אפשרות לנסח לראשונה חקיקה פדרלית להגנת מידע באינטרנט. אם חברי הוועדה שתדון בדו"ח יקבלו את מסקנותיו, יגברו הסיכויים לכך שחקיקה בסגנון ה-GDPR האירופי תגיע לארה"ב.

חוקרי הסוכנות מתייחסים בדו"ח בין היתר, לסכנות לפרטיות עקב היעדר רגולציה במגזר האינטרנט של הדברים (IOT), תחום ההולך וגדל, שבו נאספת כמות אדירה של מידע ללא ידיעת נושאי המידע. כך גם ליצרני הרכב החכם האוספים מידע רב מבעלי רכב, להיעדר הפיקוח הפדרלי על חברות האוספות ומוכרות מידע על לקוחותיהם, ולהיעדר ההגנה של גולשים מפני שיטות איסוף מידע ללא ידיעתם.

הסוכנות לביקורת המליצה כי נציבות הסחר הפדרלית (FTC) תהיה אחראית על פיקוח אכיפת הפרטיות באינטרנט. ה- FTC כבר עושה זאת היום, אבל סמכויותיה ויכולות האכיפה שלה היו מוגבלות. "החוק החדש צריך לתת שיניים ל- FTC לטפל בארגונים המפרים פרטיות צרכנים באינטרנט", צוטטו גורמים בסוכנות.

לדברי יו"ר הוועדה לאנרגיה ומסחר של בית הנבחרים, פרנק פאלון, שהורה על הכנת הדו"ח כבר ב- 2017: "הדו"ח המפורט ממחיש לקונגרס את הצורך המידי לנקוט בפעולה מקיפה שתבטיח שלסוכנות האמונה על הגנת פרטיות הצרכנים יהיו את הכלים המתאימים לממש זאת". מקור: ZDnet (מאת קטלין קימפאנו).