גרמניה תאסור על פייסבוק לאסוף מידע מצדדים שלישיים

אולי יעניין אותך גם

רשות ההגבלים הגרמנית צפויה לאסור על פייסבוק לאסוף מידע מצדדים שלישיים, כדוגמת וואטסאפ ואינסטגרם (שבבעלות FB) וגם אתרים שבהם משולבים כפתורי Like של החברה. כך מדווח העיתון הגרמני Bild. לדברי הדיווח הצעד נובע מחששה של הרשות הגרמנית שמשתמשי FB לא הבינו, כאשר הקליקו I agree להסכמים המקוונים של פייסבוק, שהם מסכימים שהרשת החברתית תעקוב אחר פעילותם באינטרנט בכללותה (law.co.il בהלם. ידוע שאנשים קוראים ומבינים את הטקסטים לעמקם. אולי בגרמניה זה אחרת). כפתור הלייק של פייסבוק המפוזרים באינספור אתרים באינטרנט (law.co.il סילק אותם מאצלו, אגב, מתוך כבוד לפרטיות המשתמשים) שותלים cookies בדפדפני המשתמשים שמועברים לפייסבוק בארה"ב וכך מאפשרים לחברה לנטר את פעילותם המקוונת. מקור: Blumberg (מאת אלכס ווב).

[עדכון מיום 7.2.2019] רשות ההגבלים העסקיים בגרמניה הוציאה צו האוסר על פייסבוק לכפות על משתמשיה איסוף מידע עליהם ממקורות אחרים כדוגמת וואטסאפ ואינסטגרם (שבבעלות FB) ומאתרים שבהם משולבים כפתורי Like של החברה. בהתאם לצו, פייסבוק תהיה חייבת לאפשר למשתמשים בחירה חופשית האם להסכים לאיסוף כזה של מידע ממקורות חיצוניים שנועד להעשיר את המידע שיש לפייסבוק על המשתמש. משתמשים יהיו רשאים להסכים או לסרב לאיסוף המידע באופן הזה בלא שתפגע יכולתם ליהנות משירותי פייסבוק. בהתאם לצו, פייסבוק נדרשת לחדול מאמצעי האיסוף האלה בתוך שנה.

לחילופין, פייסבוק תהיה חייבת להטמיע אמצעים מחמירים לצמצום איסוף המידע במתכונת הזו, כמו אנונימיזציה ואפשרויות בחירה ושליטה מוגברות למשתמשים - ויהיה עליה להגיש את פירוט האמצעים הללו לאישור מראש של רשות ההגבלים. אם תבחר בנתיב הזה, פייסבוק נדרשת ;לעשות זאת בתוך ארבעה חודשים.

לפייסבוק עומדים 30 יום לפני שהצו יהפוך רשמי והיא רשאית לערער עליו בפני בית משפט בגרמניה. ההחלטה חלה על כל איסוף מידע שפייסבוק מבצעת ביחס למשתמשים מגרמניה והיא ניתנה מתוקף סמכותה של רשות ההגבלים בגרמניה לפעול כלפי שחקנים בעלי מעמד דומיננטי בשוק - מעמד שהרשות טוענת כי פייסבוק נופלת לגדרו. לדברי הרשות - הגם שאיסוף המידע היא שאלה מתחום דיני הגנת הפרטיות והמידע, היא משליכה גם על דיני ההגבלים העסקיים משום שהמידע שפייסבוק מעבדת הוא שמעניק לה את מעמדה הדומיננטי. מקור: הודעה לעיתונות של רשות ההגבלים בגרמניה.