ארה"ב: פייסבוק רשאית לעקוב אחרי משתמשיה באתרי בריאות

אולי יעניין אותך גם

בית המשפט הפדרלי לערעורים בחוף המערבי בארה"ב (9th Circuit) דחה תביעה יצוגית שהגישו קבוצת משתמשים נגד פייסבוק בטענה כי היא אוספת מידע הקשור לגלישות שלהם באתרים שעוסקים בבריאות ומשתמשת במידע זה לצורכי פרסום - זאת ללא הסכמתם המפורשת ומדעת תוך הפרת דינים מדינתיים ופדרליים על פרטיות.

התובעים היצוגיים הודו כי הם הסכימו למדיניות הפרטיות של פייסבוק המתארת בקווים כלליים איסוף מידע על גלישה באתרים אחרים ושימוש במידע שנאסף לצורכי פרסום. אך לטענתם, הסכמה כללית זו לא מתייחסת באופן ממוקד למידע על גלישות באתרים רפואיים, ונוכח הרגישות המיוחדת של מידע כזה לא ניתן לפרש את הסכמתם הכללית לכזו שמשתרעת גם על מידע כזה.

בית המשפט לערעורים דחה את התביעה והסביר כי המידע בו מדובר לא מאופיין ברגישות מיוחדת משום שהוא כולל רק נתונים על כך שהמשתמשים גלשו לאתרים רפואיים ועיינו במידע הפומבי שבהם. לטעם בית המשפט, מידע כזה כלשעצמו לא מלמד על מצבו הרפואי של המשתמש או על ההיסטוריה הרפואית שלו. מסיבות אלה קבע בית המשפט כי ההסכמה הכללית שהעניקו המשתמשים מכשירה את האיסוף והשימוש במידע מהסוג שהתובעים מלינים עליו. בהחלטתו אישר בית המשפט את החלטת הערכאה הנמוכה יותר שהורתה אף היא על דחיית התביעה.