הביטוח הלאומי פרסם מכרז לאיסוף מידע אינטרנטי - וביטל אותו

אולי יעניין אותך גם

המוסד לביטוח לאומי פרסם מכרז עבור אספקת מערכת מודיעין אוטומטית, שתאפשר איסוף מידע ברשת על מקבלי קצבאות. איסוף המידע יהיה מרשתות חברתיות ושירותי דוא"ל על-מנת להגשים את מטרת המערכת - גילוי וחשיפה של ניסיונות הונאה של גורמים המקבלים קצבאות מהמוסד. בנוסף, המערכת אף אמורה להגן מפני מתקפות סייבר [law.co.il תוהה מה הקשר בכלל בין שתי המטרות האלה...].

כך למשל, אמורה המערכת לאפשר כריית והשלמת מידע מרשת האינטרנט, כגון "הצלבת רשימת מרותקי כסא גלגלים... מולך הולך/חבר בקבוצת ריצה/רכיבה על אופניים/ספורט אקסטרים (תמונות מרשתות חברתיות, אינסטגרם, אפליקציות סלולר, אינטרנט). דרישות המכרז כוללות אפשרות ל"הגדרה ויצירה של ישויות וירטואליות - אוואטרים לשימוש ברשתות חברתיות", שיהיו "אמינות" וישמשו לאיסוף המידע (באופן המפר לכאורה את תנאי השימוש ברשתות חברתיות רבות). 

המוסד מסר בתגובה "המערכת נועדה להתגונן בפני מתקפות סייבר שעלולות לחדור למאגרי המידע של המוסד לביטוח לאומי, המכילים פרטים אישיים של אזרחי המדינה. המערכת המיועדת נועדה לאסוף נתונים מתוך מקורות גלויים באינטרנט, ללא כל כוונה לחדור למקורות הכפופים להגנת הפרטיות. אנו מחויבים להיעזר בכל הכלים החוקיים העומדים על הפרק כדי למנוע פריצות, גניבת נתונים ופגיעה במערכות המידע". מקור: הארץ (מאת עודד ירון).

עדכון, 6.9.2018: המכרז בוטל בהוראת שר הרווחה ומנכ"ל הביטוח הלאומי לנוכח הפרסומים בנושא. מקור: גלובס, מאת עמרי זרחוביץ'.